לדעת מה לחפש

24/06/2021

חיפשתי היום איך ליצור קובץ חדש מתוך Github Action. נכון, בדרך כלל לוקחים הכל מהריפוזיטורי או קוראים מידע ישירות מסודות, אבל יש תוכנות שצריכות לקרוא את המידע הסודי שלהן מקובץ ואם אתה לא רוצה לשמור את אותו מידע סודי בריפוזיטורי אז צריך לשמור אותו בתור סוד ואז ליצור ממנו קובץ. זה נהיה יותר מעניין כשהקובץ צריך לקבל מבנה מסוים, והמידע הסודי הוא רק שדה או חלק מתוך המבנה הזה.

בקיצור מפה לשם אני מצלצל לגוגל לשאול איך יוצרים קובץ ב Github Action ויש מגיע לתוסף הזה: https://github.com/marketplace/actions/create-file.

נראה סופר מקצועי, מופיע תוצאה ראשונה בגוגל בחיפוש אבל תכל'ס בזבוז זמן טוטאלי. גיטהאב אקשנס יודע להריץ כל Shell Command שאתם צריכים. בשביל ליצור קובץ מספיק להוסיף ל Workflow קטע קוד בסגנון הזה:

    - name: Create file
      run: |
        echo First        > other.txt
        echo Second Line >> other.txt
        echo Third       >> other.txt

והדוגמה הזאת חשובה לא בשביל ללמוד איך ליצור קובץ ב Github Actions, אלא בעיקר בשביל להיזכר שכששואלים שאלות טיפשיות מקבלים תשובות טיפשיות. הדרך להשתמש בגוגל היא קודם כל להכיר את הכלים והיכולות שלהם, ואז לחפש בגוגל את התחביר ששכחת או את היתרונות והחסרונות של טכניקות מסוימות. התוצאה הראשונה בגוגל היא בסך הכל זאת שמופיעה הכי למעלה, לא זאת שבהכרח תהיה הכי מתאימה למקרה שלכם.