• בלוג
  • ללמוד מניסיון של אחרים

ללמוד מניסיון של אחרים

27/06/2021

עד כמה שלי אישית קשה ללמוד מהרצאות פרונטליות, אי אפשר להכחיש שכנסים והרצאות פרונטליות, ובעיקר ההזדמנות להעביר הרצאה בכנס רציני, מעודדים מתכנתים מוכשרים להשקיע ולשתף את הניסיון שלהם בצורה קלה לעיכול. ומה שיפה היום זה שכבר לא צריך להשתתף בהרצאות או אפילו לצפות בוידאו כדי לקבל חלון לעולם שלם של ניסיון-של-אחרים.

קחו את ההרצאה הזאת של Sha Ma מ Github מכנס Qcon 2020 (היסטוריה עתיקה אני יודע, ובכל זאת). היא מספרת על המעבר של גיטהאב לארכיטקטורה היברידית, מונולית + מיקרו סרביסס. היא מספרת על הקשיים, על הכלים בהם הם השתמשו ועל האסטרטגיה בה הם בחרו. ההרצאה מספקת הזדמנות להיות זבוב על הקיר בחדר הישיבות של גיטהאב כדי להבין לא רק את ה"איך" אלא גם את ה"למה".

בדף הפרזנטציות של InfoQ אפשר למצוא אינסוף הרצאות מתומללות מכנסים באינספור נושאים מאנשי מקצוע מובילים בתעשיה. הבחירה להישאר בחזית של התחום שלכם כבר לא כוללת רק לקרוא פוסטים או ללכת לכנסים. היום, כשכל המידע זמין, זו האחריות שלנו להקשיב לאנשי המקצוע הרלוונטים וללמוד מניסיון של אחרים כשאנחנו באים לשלב טכנולוגיה חדשה או אפילו ביום יום במהלך עבודה על טכנולוגיה מוכרת.