התחלות

17/08/2021

המילה הראשונה שלמדתי ברוסית היתה mama; אחריה למדתי את motor ואז businessman. המשמעות של שלושתן זהה לאנגלית וכל מה שצריך בשביל ללמוד להגיד אותן הוא להוסיף את המבטא.

וכמו בשפות גם בטכנולוגיה ההתחלה היא הרבה פעמים החלק הכי קל: גם ילד (או מבוגר) שלא כתב קוד מעולם יצליח תוך מספר שעות לבנות תוכנית פשוטה בסקרץ', ואם אתם כבר יודעים לתכנת אז אני בטוח שתצליחו לכתוב את התוכנית הראשונה ב"לא-משנה-איזו-שפה" תוך מספר שעות. עם אתרים כמו replit.com וכלים כמו דוקר אפילו התיק של ההתקנות די מאחורינו.

ואפילו שאנחנו יודעים את כל זה אנחנו עדיין נתקעים לפני שמתחילים בגלל כל מיני פחדים - בגלל שאולי צריך לדעת יותר לפני שאפשר יהיה לקחת את הצעד הראשון (ואז הולכים לקרוא 5 ספרים על קוברנטס במקום פשוט להרים מערכת קטנה), בגלל שאולי אם אני אקח את הצעד אני אצטרך לאמץ את הטכנולוגיה החדשה והמפחידה ההיא ואז זה יסבך אותי בעתיד (כן גיט אני מסתכל עליך), בגלל שאולי אגלה שאימקס הוא לא כזה גרוע ואז מה אני אספר לכל החברים מהקבוצה של ה-וים.

בואו נפריד. הפחד שם, הוא לא ילך לשום מקום. ולידו גם היכולת לקחת צעד ראשון בטכנולוגיה אותה אתם רוצים ללמוד. הבחירה בפחד משאירה אותנו באותו מקום; הבחירה לקחת את הצעד הראשון פותחת את הדלת להכיר שפה חדשה ושולחת את הפחד לשמור שלא נתקרב לטכנולוגיה אחרת.