עושה לי צרבת

23/08/2021

אף פעם לא הצלחתי להבין למה טכנולוגיות מסוימות נראו לי מושלמות מהשניה הראשונה איתן (אליקסיר, וים, פרל), ואחרות (גיט, פייתון, קוברנטס) עשו לי חשק להתחבא מאחורי איזה סלע עד שהטרנד יעבור והן יעלמו מהעולם. אבל זה המצב ואני בטוח שגם אתם מכירים את שתי התחושות.

עם התחושה הראשונה אין בעיה - את התיעוד מהאתר של אליקסיר קראתי תוך כדי נסיעה באוטובוס. יום אחד פשוט נתקלתי במשהו על אליקסיר עוד כשחיכיתי בתחנה וכשהגיע האוטובוס זה כבר היה מאוחר מדי להפסיק. אני חושב שהעברתי את רוב אותו הלילה בכתיבת התוכניות הראשונות.

התחושה השניה זה סיפור אחר - כשאין קליק לטכנולוגיה לוקח הרבה יותר זמן בכלל למצוא את הזמן כדי ללמוד אותה, וגם הלימוד הרבה פחות אפקטיבי. קצב ההתקדמות בטכנולוגיה כזאת יכול להיות איטי פי 2 או 3, ורק בגלל איזה רושם ראשוני או State Of Mind לא נכון.

וברגע שרואים את זה הפיתרון פשוט: במקום להכריח את עצמך ללמוד טכנולוגיה שעושה לך צרבת, עדיף למצוא את הדרך להתאהב בטכנולוגיה (גם אם זה לוקח זמן), לקרוא עליה יותר, לשמוע הרצאות מכנסים, להבין מה אנשים אחרים מוצאים בזה שאולי גם את תאהבי; אפילו השקעה של כמה חודשים רק בשבירת המחסום הפסיכולוגי תחזיר את עצמה מהר מאוד בזמן לימוד קצר ואפקטיבי בהרבה.