• בלוג
  • הזדמנויות ומתי לנצל אותן

הזדמנויות ומתי לנצל אותן

כל יום בעבודה אנחנו מוצפים באינספור הזדמנויות למידה: אולי זה כלי חדש שמישהו כתב עליו, אולי אנחנו מסתכלים על קוד לא מספיק טוב וחושבים איך לשפר אותו, אולי בעיה שאפשר לעשות לה אוטומציה בעזרת כתיבת כלי קטן, אולי אפשר לכתוב בדיקה אוטומטית ראשונה לקוד שאין לו בדיקות בכלל. רוב הזמן ההזדמנויות האלה נשארות לא מנוצלות.

טכניקה טובה שעוזרת לנצל יותר הזדמנויות היא לשריין "זמן ריק" ביומן, ספציפית לניצול הזדמנויות.

עכשיו אני יודע מה אתם חושבים - מאיפה שיהיה לי זמן ריק בלו"ז לשריין? הרי בקושי יש לי זמן לדברים שאני צריך לעשות, וגם ככה המערכת במצב פח.

והתשובה לצערי היא שזמן לא עובד ככה.

הדברים שבפועל עשית הם תוצאה של מאבק על תשומת לב בין כל המשימות שאתה צריך לעשות, ויש משימות יותר חזקות מאחרות. באג בפרודקשן מנצח הרבה משימות אחרות, בדיקת סטטוס ברשת החברתית זו גם משימה חזקה אבל למידה או Refactoring אלה משימות מאוד חלשות.

הדרך היחידה שלנו להצליח גם ללמוד ולהשתפר היא לקחת צד במאבק המוזר הזה על הזמן שלנו, ולתת ייתרון לא הוגן למשימות מסוימות - משימות שאנחנו יודעים שנמצאות תמיד בנחיתות. הבאגים בפרודקשן יודעים לדאוג לעצמם. המשימה שלכם היא לדאוג לכל אותן משימות שלא כל כך מתחשק לעשות, אבל אחרי שתהיו טובים בהן ישפרו לכם את החיים בצורה משמעותית.