• בלוג
  • הזמנה לוובינר: בניית פרויקט צד-לקוח עם Vite

הזמנה לוובינר: בניית פרויקט צד-לקוח עם Vite

27/09/2021

פיתוח פרויקטי צד לקוח היה פעם הדבר הכי קל בעולם - יוצרים קובץ עם סיומת html, שומרים ופותחים בדפדפן.

אבל הגישה הזאת הפסיקה לעבוד ככל שהפרויקטים הפכו מורכבים יותר. הדרישה לכתוב אינסוף קבצי JavaScript בפרויקט הביאה לפיתוח של כלים שמאחדים את כל הקבצים האלה לקובץ אחד. הדרישה ל CSS יותר מתוחכם הביאה לפיתוח של scss, ובשנים האחרונות הדרישה ל JavaScript יותר מתוחכם הביאה לפיתוח שפות שמתקמפלות ל JavaScript ולכלים שרצים על קבצי המקור לפני שאלה מגיעים לדפדפן.

במקביל יותר ויותר פיצ'רים של עולם הווב פשוט לא עבדו כשהדף נטען מ file-url ודרשו שימוש בשרת, אפילו שרת מקומי, רק בשביל לעבוד בסביבת הפיתוח.

היום כמעט כל פריימוורק לפיתוח ווב מגיע עם כלי משלו לבניית תבנית לפרויקט, שלרוב מבוססת על webpack. וובפאק הוא מעולה ומספק אינסוף אפשרויות להתאמה אישית של הפרויקט, אבל בגלל זה הוא גם מסובך וקצת איטי.

הכלי vite שפיתוח Evan You (היוצר של vue) נועד לתת תבנית אחידה לבניית פרויקטים, לכל הפריימוורקים המרכזיים, ועם חווית מתכנת טובה יותר מזו שאנחנו מקבלים מכלים כמו create-react-app. הפרויקט קטן יותר, נבנה יותר מהר, שרת הפיתוח יהיה מהיר יותר ואותו הכלי יעזור לנו לבנות פרויקטים לריאקט, ל Vue, ל Svelte או לפרויקט ללא פריימוורק בכלל.

אם בא לכם לראות את הקסם בפעולה, לראות איך להתחיל פרויקטים מכל הסוגים ולהבין מה הופך את ויט לכל כך מהיר מוזמנים להצטרף אליי ביום חמישי בבוקר לוובינר של שעה על ויט.

במהלך הוובינר אני מתכנן:

  1. להראות איך מתקינים את ויט על המכונה.

  2. להראות איך בונים פרויקטים בפריימוורקים המרכזיים.

  3. להראות מה מיוחד ב vite ומה הקסם שגורם לו לעבוד כל כך מהר.

  4. לדבר קצת על סוגי פרויקטים מיוחדים ואיזה התאמות צריך לבצע בקונפיגורציה בשביל לתמוך בהם.

  5. לענות על שאלות שלכם לגבי הכלי.

הוובינר יתקיים ביום חמישי הקרוב (ה 30.9) בשעה עשר בבוקר. תהיה הקלטה אבל יותר כיף להגיע ללייב כי אז אפשר לשאול שאלות ולהתפרץ. השתתפות בחינם והרישום בדף האירוע כאן: https://www.tocode.co.il/workshops/106

נתראה בחמישי ינון