• בלוג
  • השלב הראשון בפיתרון בעיה

השלב הראשון בפיתרון בעיה

השלב הראשון בפיתרון בעיה הוא לסווג את הדבר שאנחנו מתמודדים איתו בתור בעיה. להבין שיש פה משהו שצריך ואפשר לפתור אותו, ושאני צריך קודם כל לגלות איך לפתור את זה.

וזה מבלבל כי הרבה פעמים אני כן בטוח שיש פיתרון ושאם רק אעשה "עוד" מאותו דבר שהוא הפיתרון אז דברים יתחילו לעבוד, אבל זה לא קורה. כמה דוגמאות כדי להבין את הסיפור הזה כי הוא ממש לא פשוט כמו שזה נשמע-

אם אני מנסה למצוא עבודה ולא מצליח, אני יכול לדמיין שבשביל למצוא עבודה צריך תיק עבודות טוב ולכן אם לא מצאתי עבודה עד עכשיו כנראה שמה שחסר לי זה פרויקט מוצלח. אז אני אנסה לכתוב פרויקט ולשפר אותו עוד ועוד - אבל לא משנה כמה אני משפר את הפרויקט הוא לא עוזר לי למצוא עבודה. במצב כזה קל מאוד להתייאש או להמשיך לפתח את הפרויקט לנצח. אבל האופציה הנכונה היא דווקא לקחת צעד אחורה, להבין שאם לא מצאתי עבודה זה לא חייב להיות בגלל פרויקט ולהתחיל לחפש מה הסיבה האמיתית שבגללה אני תקוע - האם זה בכלל הקורות חיים שלי? האם יש לי בעיה לעבור ראיונות? אולי הקוד שלי לא מתאים לסטנדרטים של התעשיה? ההחלטה להמשיך לעשות עוד מאותו דבר לא עוזרת, כי אותו הדבר הוא לא הבעיה.

או אם אני בונה פרויקט ולא מצליח להגיע ללקוחות, אני יכול לדמיין שלבנות פרויקט זה קשה וצריך לעשות Pivot ולהתחיל הכל מחדש עד שיהיה לי רעיון מספיק טוב, או לנסות לזרוק על זה כסף לשיווק ולקוות שאחרי מספיק כסף הכל יסתדר. אבל האופציה הנכונה היא לחפש מה הסיבה האמיתית שבגללה אנשים לא חושבים שהפרויקט שלי מספיק שימושי, למצוא אנשים שכן יכולים לחשוב שהפרויקט שלי שימושי ולהבין איזה פרויקט אני יכול לבנות עבורם.

השלב הראשון בפיתרון בעיה הוא להבין שאפשר לפתור את זה, אבל לא בטוח שבדרך שאתה רוצה.