הדבר שלא עשית

אלעד עובד כפרילאנסר כבר שנה. הפרויקט הראשון שלו היה פיתוח חנות דיגיטלית לדוד שלו שמנהל חנות צעצועים. זה לא שהדוד יותר מדי רצה חנות דיגיטלית אבל נו מה לא עושים בשביל משפחה. אחרי זה אחד הלקוחות של הדוד ראה את האתר וביקש גם חנות, וככה במשך שנה יצא שאלעד המשיך לפתח חנויות דיגיטליות מכל מיני סוגים. הוא התחיל עם וורדפרס אבל לאורך השנה למד גם Shopify, Rails ואפילו פיתח כמה כלי אוטומציה שעוזרים לו לתת שירות מהיר יותר ללקוח הבא. היום לאלעד יש כמה עשרות חנויות שהוא מנהל וכשלקוח חדש מצלצל (מה שקורה לעתים קרובות) הוא יודע בדיוק איזה מוצר להציע.

אירית התחילה לעבוד כפרילאנסרית בערך באותו זמן של אלעד וגם הפרויקט הראשון שלה היה דרך משפחה. אצלה זאת היתה בת-דודה שבדיוק פתחה גלריה ורצתה אתר כדי למכור את הציורים שלה. בעקבות הבת-דודה הגיעו עוד שתי חברות ציירות אבל הפעם אירית וויתרה על העבודה. היא מצאה פרויקט יותר משתלם אצל מכר שבדיוק גייס כסף לסטארט-אפ חדש שפתח והתחילה לבנות להם אפליקציית Mobile חוצת פלטפורמות. שישה חודשים מאוחר יותר האפליקציה לא ממש התרוממה והסטארט-אפ הלך ל Pivot. אירית פתחה פרופיל ב X-Place והצליחה למצוא עבודה יחסית משתלמת בתור פרילאנסרית המפתחת קוד Backend למוצר שעושה אופטימיזציה לפרסומות. לא מזמן הסטארט-אפ העביר את הפיתוח לאוקראינה ואירית חזרה ל X-Place למצוא את הפרויקט הבא.

במהלך השנה אירית הרוויחה משמעותית יותר מאלעד, אולי אפילו כפול. אלעד לעומתה בנה נכס ובשנה הבאה הוא יוכל להעלות מחירים ולגבות ריטיינר מלקוחות קיימים. העסק שלו צומח בזמן שאירית מתחילה כל כמה חודשים שוב מאותה נקודה.

כפרילאנסרים, בחירת הפרויקטים היא האחריות הכי גדולה שלנו. תבחרו פרויקטים נכונים ותוכלו לבנות עסק שיחזיק ויתפתח לאורך שנים. התמורה הכספית של פרויקט בודד היא אולי פרמטר שקל למדוד אותו אבל בטווח הרחוק כמעט חסר חשיבות.