אזהרת טריגר

לכל תעשיה יש את הסודות המקצועיים שלה ואחד הסודות שהכי חשוב להכיר הוא הטריגרים. טריגר הוא דבר שאם תעשו אותו בחברה באופן אוטומטי אנשים יסתכלו עליכם מוזר או ירגישו שעשיתם משהו לא בסדר. פוליטיקאים יכולים להיות ממש גרועים בזה ואז מתחילה סערה ציבורית והפוליטיקאי לא מבין מה כולם רוצים ממנו. אבל הנקודה שטריגרים קיימים בכל חברה ובכל תרבות.

בתרבויות של מתכנתים יש המון טריגרים שיגרמו לאנשים להפסיק להקשיב לכם: לחלק מהאנשים זה שימוש בשפת תכנות מסוימת, עבור אחרים זה סגנון כתיבה או שימוש בספריה מסוימת, או הכי בולט הוא חוסר תשומת לב לפרט שכל האחרים מבינים שהוא חשוב.

אז לדוגמה אם אתם ניגשים למשרת תכנות PHP ואתם כותבים במשימת בית קוד עם בעיית אבטחה מסוג SQL Injection, יש הרבה מאוד אנשים שרק על השורה הזאת יפסלו אתכם מהמשרה - אפילו אם זו שורה בודדת בתרגיל של מאות שורות.

הטריגר הוא טעות שתמיד קל לתקן אותה ברגע שאנחנו מבינים שעשינו אותה, וזה בדיוק מה שהופך אותו לכל כך מרגיז.

בתהליך של ראיונות עבודה ובמיוחד בתקופה של ראיונות שלא מצליחים, חשוב לחפש את הדברים הקטנים שאתם אומרים או עושים שגורמים לאנשים להפסיק להקשיב לכם. את הטריגרים שאתם דורכים עליהם בלי לשים לב. כל אחד כזה שתצליחו לאסוף מראיון עבודה, גם אם נכשלתם בראיון, זה משהו ששווה לזכור ולשמור לכל החיים.