חלומות על עננים

לפני פחות מעשרים שנה לשרתי יוניקס עדיין היתה נוכחות בחיים של מפתחי תוכנה. בחברות רבות היה "חדר שרתים" בו איחסנו שרתי יוניקס שלמים, וחברות אחרות היו שוכרות שרת שלם שישב באיזו חוות שרתים. אני אישית עוד זכיתי לעבוד על מכונת HP True 64 שיושבת בתוך ארון בחדר בהמשך המזדרון.

אפילו לפני עשר שנים עוד עבדתי בסטארט אפ ששמר שרת בארון באחד החדרים בחברה, למרות שזה כבר הריץ לינוקס.

טכנולוגיות וירטואליזציה הפכו את כל העסק של שרתים בחוות וארונות למיותר. נכון יש חברות גדולות שמתחזקות חוות שרתים ענקיות, אבל רובנו לא נזכה לבקר בהן. במקום זה אנחנו מקבלים שרת וירטואלי פרטי בעלות מזערית שעושה יותר ועובד הרבה יותר טוב מהמפלצת שישבה בארון.

וכמו שהצלחנו לנצח את שרתי היוניקס אני רוצה להאמין שגם מערכות הענן שיש היום יוחלפו יום אחד במערכות טובות יותר. אלה החלומות שלי לאיך טכנולוגיות ענן צריכות לעבוד, מוזמנים להוסיף חלומות שלכם בתגובות:

  1. כל שירותי הענן צריכים לעבור סטנדרטיזציה. לא צריך 5 דרכים שונות לאחסן קובץ. אני חולם על ממשק אחד מבוסס CLI שיעבוד לכל העננים בצורה זהה.

  2. צריכה להיות דרך קלה להקים ענן בבית. כמו שהיום יש לי אינסוף כלים להתקין "שרת לינוקס" בבית, כך הייתי רוצה להקים "ענן" ביתי שיתמוך בכל הממשק הסטנדרטי שדיברנו עליו.

  3. המחיר של שירותי ענן חייב לרדת בצורה משמעותית. היום רובם נוקטים בגישה של מחיר כניסה נמוך כדי לפתות אותך פנימה ואז ככל שהשימוש עולה המחיר עולה בצורה לא פרופורציונאלית. אתם לא רוצים לדעת כמה עלה פעם שרת יוניקס מלא בארון.

  4. אנחנו צריכים דרך לשתף spec שלם של מערכת על ענן. משהו כמו helm chart או docker compose עבור כל אותם אינסוף ממשקים של AWS או Azure או GCP או מה שלא תרצו.

כלי כמו cloudbridge נותן כיוון טוב לחיבור כזה בין עננים אבל תמיד כשמדובר בכלי חיצוני "שמתלבש" על תשתית קיימת השימוש בו הולך להיות פחות אופטימלי מאשר שימוש ישיר בתשתית הקיימת. במקרה של יוניקס - לינוקס לא בא בתור כלי שנותן ממשק אחיד לכל מכונות היוניקס השונות. הוא בא בתור מערכת הפעלה חדשה שעובדת יותר טוב, ויחד עם טכנולוגיות וירטואליזציה החליף את כל מה שהיה לפניו. זה סוג השינוי שהייתי רוצה לראות גם בעולם העננים.

ומה אתכם? איזה חלומות יש לכם על הענן?