• בלוג
  • הזמנה לוובינר: צעדים ראשונים עם קוברנטס

הזמנה לוובינר: צעדים ראשונים עם קוברנטס

קוברנטס הוא אחת מהטכנולוגיות האלה שבקלות יכלתי לדלג עליה: מסורבלת פחות או יותר כמו שהיא פופולרית. כשלקוחות שאלו אותי על קוברנטס תמיד אמרתי שהרבה ממליצים אבל אני לא הכי מכיר. כשנתקלתי במדריך או Tutorial על קוברנטס הייתי שומר לי אותו בתיקיה מיוחדת בסימניות ומבטיח לעצמי לחזור אליו כשיהיה זמן (ויודע בלב שאף פעם לא יהיה).

כל זה השתנה כשלקוח הציב מולי עובדה וביקש עזרה בהעלאת יישום לקלאסטר. כשניסיתי להגיד שאני לא מכיר קוברנטס ועדיף לפנות למישהו אחר התשובה היתה "אתה תלמד מהר". ובאמת הלכתי ללמוד, למרות שמהר זה לא היה. כי קוברנטס עם כל הרצון הטוב באמת קצת מסורבל והתיעוד באמת ארוך מדי ומסתבר שאפילו כל ה Tutorials האלה ששמרתי רק לימדו אותך איך להתקין קלאסטר, אבל לא ממש איך להעלות אליו יישומים.

עכשיו כשאני כבר יודע קוברנטס (או לפחות מספיק ממנו בשביל להיות מועיל), אני רוצה לעזור למי מכם שמעוניין ללכת באותה דרך. לראות את הדברים היפים של קוברנטס מנקודת מבט של מפתחים בלי להתעסק באופטימיזציות (החשובות) מנקודת המבט של Devops. במילים אחרות להשתמש בקוברנטס בתור פלטפורמה להתקנה והרצת יישומים.

והאמת שקוברנטס הוא אחלה פלטפורמה לזה. בין הדברים שאתם מקבלים מהקופסה יש:

  1. הרצה אוטומטית של היישום שלנו בתוך קונטיינר, כולל הפעלה מחדש כשמשהו מתרסק והוספת שרתים אוטומטית כשיש עומס.

  2. העלאת גירסה ב Zero Downtime Deployments.

  3. שיכבת אבסטרקציה מעל שרתי ענן, כך שאפשר יהיה לעבור בין הענן של אמזון, גוגל או מייקרוסופט בלי לשנות שורת קוד ביישום.

  4. אבסטרקציה של Cron Jobs ומעקב אחרי הג'ובים שרצו או נכשלו.

  5. ניהול אוטומטי של "סודות".

  6. ממשק ניהול גרפי שמראה לנו את כל מה שעובד או לא עובד בקלאסטר.

סך הכל אחרי שמתרגלים העבודה עם קוברנטס היתה לי (ותהיה לכם) קלה יותר מאשר העלאת קונטיינרים ידנית לשרת או עבודה עם docker-compose.

ביום חמישי הקרוב בשעה 10:00 בבוקר אני מתכוון להעביר בזום וובינר של שעה עם הסבר הכי פשוט שאפשר על קוברנטס, על היכולות שלו, על מה צריך להתקין בשביל לעבוד איתו והדגמה של העלאה לענן אפליקציה בעזרת קוברנטס. כן נדרש ידע קודם ב Docker ורצוי היכרות עם Node.JS. אם יש לכם V בשתי הקופסאות האלה מוזמנים להירשם למפגש בקישור:

https://www.tocode.co.il/workshops/107

נ.ב. הקלטה תעלה כאן לאתר כמה שעות אחרי המפגש אז אם השעה לא מסתדרת לכם אין לחץ תמיד אפשר לראות את השידור החוזר.

נתראה בחמישי, ינון