• בלוג
  • מה לעשות כשגילית שיש דרך יותר טובה?

מה לעשות כשגילית שיש דרך יותר טובה?

18/11/2021

התשובה הקלה- לשנות.

אין שום תירוץ להמשיך להשתמש ב componentDidUpdate, componentWillUnmount ו componentDidMount בריאקט אם אתה יודע איך להשתמש ב useEffect.

ואין שום תירוץ להמשיך לכתוב var אחרי שאתה יודע על let ו const.

ועדיין-

החיים האמיתיים קצת יותר מאתגרים. אי אפשר לרוץ על פרויקט שלם ולהתחיל לשנות את כל המקומות שכתבו בהם var ל let או const, כי בפרויקט מספיק גדול לא נצא מזה. אי אפשר להפוך את כל הקומפוננטות ריאקט מכתיב קלאסים לכתיב פונקציות ו Hooks ביום אחד.

המלצה יותר מרוככת היא לעשות את ההתאמות רק על קוד חדש שכותבים, וגם היא לא תמיד ישימה. לפעמים נוח בקוד חדש לעשות שימוש חוזר בקוד ישן, ולטובת העניין צריך לעבוד כמו שעבדו פעם. ולפעמים קוד חדש משתמש ב Data ישן או צריך להיות עקבי עם צורת עבודה ישנה, ואז שוב אי אפשר לשנות ולתקן טעויות.

במקום לאכול את הלב כל פעם שגיליתם דרך טובה יותר ולהתעצבן שאי אפשר ליישם אותה, כדאי לבנות לעצמכם מערכת כללי תחזוקה לפרויקט שתעזור מצד אחד לא להתיש את עצמכם אבל מצד שני כן תעודד שכתוב ותנועה קדימה. לדוגמה אפשר להחליט ש:

  1. פעם בחודש מקדישים יום לשדרוג תלויות.

  2. פעם בשבוע מקדישים שעתיים ל Refactoring של קוד כדי שיהיה קל יותר לשלב אותו בשיטות עבודה חדשות.

  3. לפני שמתקנים באג מקדישים שעה לכתיבת בדיקה אוטומטית שמוודאת את הבאג הזה ואת התיקון. אם לא הספקנו בשעה מוותרים על הבדיקה.

  4. כל יום מקדישים רבע-שעה לקריאת מאמר מקצועי כדי להיחשף לשיטות עבודה חדשות וטובות יותר.

  5. פעם ברבעון הולכים לכנס או לקורס מקצועי כדי להיחשף לשיטות עבודה חדשות וטובות יותר בצורה מרוכזת.

כללי עבודה מסודרים שמשלבים את הלימוד וההתמקצעות בתוך היום יום הם המפתח להתפתחות מקצועית שלא תלויה במוטיבציה - והם שיאפשרו לכם ולפרויקט באמת לגדול לאורך זמן.