• בלוג
  • האומנות של להשיג דברים בלתי אפשריים

האומנות של להשיג דברים בלתי אפשריים

יש ימים שאני יכול לראות בבירור את הדרך מפה לשם, אפילו אם "שם" זה מקום מאוד רחוק מאיפה שאני נמצא. אני בטוח שגם לכם יש נקודות הארה כאלה שפתאום רואים במכה אחת סידרה של צעדים שאם רק אצליח בהם אגיע לדבר הזה שנראה כרגע מאוד רחוק ובלתי אפשרי.

ויש ימים שבהם אני לא רואה את הדרך כולה. שהבהירות נעלמת והמרחק נראה בלתי ניתן לגישור. האמת שרוב הימים הם כאלה - ובגלל זה דברים מסובכים נראים הרבה פעמים בלתי אפשריים.

הדרך לצאת מהפרדוקס כשרוצים להשיג דבר בלתי אפשרי היא קודם כל להבין שהדבר הזה הוא כן אפשרי - פשוט מסובך. ולהשיג דברים מסובכים זה הרבה יותר קל מלהשיג דברים בלתי אפשריים. וגם די קל להבין שמשהו הוא אפשרי פשוט מסובך, פשוט מסתכלים על אנשים אחרים שהצליחו אותו או על ההיסטוריה שלכם בה הצלחתם דברים דומים. אני יודע, אנחנו רגילים לחשוב שמשהו הוא אפשרי רק אם אנחנו רואים את הדרך המלאה מכאן לשם. אבל זאת פריווילגיה שאנשים שלומדים לבד לא יכולים לסמוך עליה.

הצעד השני הוא להבין שהדרך להשיג דברים מסובכים היא קשה, ארוכה ומסובכת (נו, אחרת לא היינו צריכים פוסט על זה), ורוב הזמן שנבלה בה יהיה בימים של ערפל, בימים בהם אי אפשר לדמיין אפילו את הדרך מכאן לשם. בימים בהם לא נראה שיש קשר בין המשימה שאתה עושה עכשיו לבין הדבר הבלתי אפשרי שאתה רוצה להשיג.

הדרך ללמוד מיומנות חדשה היא כמו נסיעה על כביש חשוך וערפילי. אפשר לראות כמה מטרים קדימה - זאת המשימה הלימודית הנוכחית שאתה עובד עליה - אבל קשה מאוד לראות איך אותה משימה מביאה בסוף התהליך לתוצאה הרצויה. ובגלל זה כל כך קשה להתמיד במשימה הנוכחית, ובמיוחד אם היא משעממת, קשה, מתסכלת, מכעיסה או יוצרת רגשות שליליים אחרים מכל סוג. וכן משימות קשות נוטות לעשות את זה.

לכן האומנות של להשיג דברים בלתי אפשריים יכולה להסתכם בשתי נקודות:

  1. כשיש רגע של בהירות, או אם יש חבר שכבר כתב תוכנית שאתם יכולים לקחת - תבנו לכם תוכנית עבודה מסודרת, מפורטת וכתובה. היא חייבת להיות כתובה כי מהראש היא תימחק לכם מהר מאוד.

  2. בכל שאר הזמן תעבדו תמיד על המשימה הבאה בתוכנית עבודה. מותר להחליף תוכנית עבודה רק ברגע של בהירות או אם סיימתם את כל המשימות שבה.

שיעור אחרי שיעור, משימה אחרי משימה וצעד אחרי צעד הם הדרך שלנו להשיג גם את הדברים שנראים היום בלתי אפשריים.