• בלוג
  • מתי מתחילים ואיפה מוצאים זמן?

מתי מתחילים ואיפה מוצאים זמן?

אלה שתי שאלות שונות. אל תנסו לחבר ביניהן.

הרבה פעמים אנחנו חושבים על משימה לימודית ומבינים כמה השקעה צריך בשביל לבצע אותה, ומבינים שאין לנו עכשיו את המשאבים והזמן לעשות את זה, ואז דוחים את ההתחלה. נכון, אני אומר לעצמי, אני יכול למצוא שעה בשבוע ללמוד CSS, אבל אני גם יודע ששעה בשבוע לא תספיק בשביל להגיע להישג משמעותי אז עדיף להשקיע את השעה הפנויה שלי בשבוע במשהו אחר.

התוצאה של זה היא דחיה אינסופית של דברים שאנחנו רוצים לעשות כי אף פעם אי אפשר למצוא עשר שעות בשבוע להשקיע בלימוד CSS.

מי שידפדף מספיק אחורה בבלוג פה יגלה שלפני שכתבתי כל יום כתבתי פעמיים בשבוע, ולפני זה כתבתי פעם בשבוע. ההחלטה להתחיל לכתוב בלוג לא היתה מתאפשרת אם מראש הייתי חושב שצריך לכתוב פוסט כל יום. באותה נקודה שרק התחלתי, כתיבה כל יום נראתה לי כמו השקעה מטורפת. פעם בשבוע היה משהו הרבה יותר סביר.

הדעה שלנו לגבי נושאים, חלוקת זמנים והיכולת למצוא זמן לדברים משתנה עם הזמן. ככל שאנחנו עמוק יותר בתוך פרויקט כך קל יותר להמשיך ולמצוא יותר זמן עבורו. התחלה דורשת הרבה יותר אנרגיה מההמשך ושעה בתחילת הפרויקט היא הרבה יותר "קשה" משעה באמצע שלו.

אם יש לכם היום שעה ביום ללמוד CSS זה מהמם. אבל אם אתם רוצים לדעת CSS טוב יותר ויש לכם רק שעה בשבוע בשביל זה - אל תחכו. ככל שתתקדמו עם הלימוד תראו ששעה בשבוע הופכת לשעתיים, שעתיים לארבע ובסוף מגיעים לשעה ביום בקלות. מתחילים היום. את הזמן אפשר למצוא בהמשך.