• בלוג
  • רק בגלל שבנית פרויקט

רק בגלל שבנית פרויקט

09/01/2022

הרבה יותר קל ללמוד משהו חדש כשיש לכם סיבה ללמוד, וסיבה מאוד טובה ללמוד היא כדי לכתוב פרויקט. את האתר הזה לדוגמה כתבתי ב Rails בגלל שבאותו רגע שהייתי צריך מקום לפרסם את הקורס שלי גם רציתי ללמוד ריילס, והייתי צריך פרויקט שאפשר לבנות בטכנולוגיה.

אבל עם כל האהבה לשיטת הלימוד הזאת צריך לזכור את האשליה שהיא מייצרת - רק בגלל שבנית פרויקט לא אומר יותר מדי על רמת המיומנות שלך בטכנולוגיה.

לימוד טכנולוגיה הוא תמיד קשה, ואם צריך לשלב אותו עם פיתוח זה רק מאט את הקצב. קודם כל כי במקום לקרוא את כל התיעוד לעומק ולנסות כל פיצ'ר, אנחנו מנסים רק את הפיצ'רים הדרושים לפרויקט שלנו. וגם כי במקום לפתור את אותה בעיה במספר דרכים שונות כדי ללמוד על שיטות עבודה שונות שהטכנולוגיה מציעה, אנחנו עוצרים בפיתרון הראשון וממשיכים לבעיה הבאה, כי צריך להתקדם לפיצ'ר הבא.

האשליה נוצרת בגלל שרוב האתגרים שנתמודד איתם בעת בניית פרויקט לא קשורים ללימוד מעמיק של הטכנולוגיה. אבל כשאנחנו "מצליחים" לבנות פרויקט בטכנולוגיה שרצינו אנחנו טועים לחשוב שזה כל מה שיש בה או שככה דברים עובדים.

כן, לכו לבנות פרויקט. כן, השתמשו בטכנולוגיות חדשות ונצלו את הפלטפורמה כדי להיחשף לטכנולוגיות אלה. ואחרי שעשיתם את זה שבו ללמוד את הטכנולוגיה לעומק - ואם הפרויקט חשוב תתחילו לתקן ולשפר את מה שכתבתם. רק בשלב השיפורים אנחנו מתחילים להיחשף לעומק של אותה טכנולוגיה.