• בלוג
  • שלוש סיבות למה לא כדאי להכריח פריימוורקס לעבוד כמו שאתם רוצים

שלוש סיבות למה לא כדאי להכריח פריימוורקס לעבוד כמו שאתם רוצים

13/03/2022

כשריילס התחיל לצבור תאוצה הרבה דיברו על כמה הפריימוורק טוב אם אתה עובד כמו שריילס התכוונו שתעבוד, וכמה אתה הולך לסבול אם שיטת העבודה שלו שונה. לימים, ריילס אכן הפך גמיש יותר, אבל הכלל הישן תקף עדיין ובכל פריימוורק שנלמד: אם מצאת טריק מתוחכם לגרום לפריימוורק להתנהג אחרת ממה שכותביו התכוונו, אולי עדיף לאחסן את הטריק הזה במגירה ולמצוא דרך אחרת (או פריימוורק אחר). אלה הסיבות שבגללן אני מעדיף לא להכריח פריימוורקס לעבוד כמו שאני רוצה:

  1. אין אחריות (או יותר נכון אין עזרה מגוגל) - מרגע שהתחלנו לשבור את הפריימוורק כדי להתאים אותו לצרכים שלנו, יהיה קשה מאוד להיעזר בגוגל כדי למצוא ולתקן באגים. ה Use Case שלנו יהיה שונה ואי אפשר לדעת איזה באגים הגיעו בגלל השינוי שלנו, איזה באגים נובעים באמת מטעויות ושימוש לא נכון, ואיזה באגים באמת קיימים בפריימוורק בלי קשר אלינו.

  2. מחר זה יישבר - אם אני משנה פריימוורק לעבוד כמו שאני רוצה היום, אף אחד לא מבטיח לי שבגירסה הבאה של הפריימוורק החריץ דרכו הכנסתי את השינוי שלי עדיין יהיה שם. קוד שמייצר סכנה שבגללו אי אפשר יהיה לשדרג גירסה זה קוד מסוכן.

  3. המנגנון החדש שלי לא יהיה עקבי עם מנגנונים אחרים קיימים של הפריימוורק, ולפעמים ישבור אותם.

רק בגלל שאני חושב שמנגנון מסוים צריך לעבוד בפריימוורק לא אומר שהוא באמת עובד או שדברים צריכים להיות קלים כמו שנדמה לי. כשאני בונה פיצ'ר ומרגיש שהכלים עובדים נגדי, כדאי לקחת את הרמז - או להבין איך להשתמש בכלי בצורה נכונה, או להחליף את הכלי.