• בלוג
  • גם מבנה הפרויקט הוא תלות

גם מבנה הפרויקט הוא תלות

23/03/2022

בין כל הפעמים שאנחנו מריצים npx npm-check-updates או bundle update או אפילו pip install -U, יש דבר אחד שנוטים לשכוח - גם מבנה הפרויקט הוא תלות, וגם אותו אפשר לשדרג:

  1. אולי יש לכם מערכת Build מאוד מתוחכמת שבניתם לבד ב gulp בימים שהוא עוד היה אופנתי, והיא עדיין עובדת אבל כבר אי אפשר לשנות בה כלום.

  2. אולי יש לכם סט בדיקות ממש מוצלח שעדיין כתוב בג'סמין ומורץ עם karma.

  3. אולי יש לכם סקריפט שפשוט בונה את הפרויקט על מכונת הפיתוח ומעתיק לשרת את הקבצים עם rsync.

ולמה בעצם חשוב לשדרג את מבנה הפרויקט? הרי מה שעובד לא נוגעים וכו' לא? אז ככה:

  1. היום יש דרכים יותר טובות לעשות את מה שלפני שנתיים היה קשה. בבניה של פרויקט ווב אולי כבר לא צריך לטרנספל לתמיכה ב IE6. אולי כבר אפשר להשתמש ב HTTP/2 Server Push כדי לשפר ביצועים.

  2. לאינטרנט יש נטיה להפוך מידע עדכני לזמין יותר, לפחות במה שנוגע לשאלות טכניות. לכן יהיה לי יותר קל למצוא טיפים על ג'סט מאשר על ג'סמין, ועל webpack במקום על gulp.

  3. מתכנתים מכירים את הכלים החדשים מפרויקטים אחרים, ולאט לאט יהיה יותר קשה למצוא מתכנתים שעדיין זוכרים את הכלים הישנים. ככל שהתהליך הזה קורה ככה יותר קשה לכם להוסיף או לעדכן קוד בחלק של הגדרות הפרויקט.

שידרוג מבנה הפרויקט זו משימה אפילו יותר קשה משידרוג התלויות הרגיל, כי בדרך כלל זה יכריח אותנו לשכתב אזורים בקוד שכמעט לא נוגעים בהם. אבל אם הפרויקט שלכם חי כבר כמה שנים, שידרוג כזה יהיה מאוד מורגש בעבודה היום יומית.