• בלוג
  • איך ללמוד כל טכנולוגיה ממש מהר

איך ללמוד כל טכנולוגיה ממש מהר

28/04/2022

תלמיד שואל: "אני צריך להתחיל לעבוד עם טכנולוגיה X אבל אין לי זמן לקחת עכשיו קורס מלא עליה. מה הדרך הכי מהירה להתחיל לכתוב קוד?"

והתשובה הקלה - פשוט להתחיל לכתוב קוד. תמצא את הדרך הכי מהירה להגיע לאפליקציה ראשונה, ומשם תתחיל להוסיף פיצ'רים. בכל טכנולוגיה שראיתי אפשר היה למצוא מדריך באינטרנט שמדגים איך לקחת את הצעד הראשון, ואז עם קצת התאמות ושינויים אפשר היה להתקדם ממנו לצעד השני, השלישי וגם העשירי. לפעמים אתה נתקע וצריך לחפש תשובות ב Stack Overflow או בעוד מדריכים, אבל בגדול אפשר להגיע לתוצאות לא רעות.

את הקוד של אתר ToCode כתבתי ב Rails לפני שהכרתי ריילס. צעד אחרי צעד בניתי אתר שעובד עם מערכת ניהול והתחלתי להעלות קורסים ופוסטים לבלוג ומפה לשם אנחנו כבר 7 שנים באוויר. בזמן העבודה על האתר הצלחתי לפתור את רוב הבאגים למרות שלא את כולם הצלחתי להבין. ככל שכתבתי יותר כך חיפשתי להבין יותר, ואז התחלתי לקחת קורסים בריילס ולקרוא לעומק את התיעוד. ככל שהבנתי יותר הצלחתי לכתוב מחדש חלקים מהקוד ולהעלות את הרמה שלהם, וזה תהליך שעדיין נמשך.

בתכנות, לימוד טוב הוא כמו משחק פינג-פונג בין פרקטיקה לתיאוריה: מתחילים לבנות, חוזרים ללמוד ואז חוזרים לשפר. נכון, איכות הקוד לא תהיה הכי טובה שאפשר, אבל בקצב ואיכות הלימוד אי אפשר להתחרות.