• בלוג
  • זה ייקח רק חמש דקות

זה ייקח רק חמש דקות

יש מצבים שאנחנו נתקעים על קוד ויודעים מה שבור בו פשוט לא מצליחים לראות את זה. כתבתי על דוגמה כזאת לפני כמה ימים עם ה div-ים שלא נסגרו לי טוב ב HTML, אבל אנחנו גם מכירים את זה ממצבים ששכחנו לעשות Save, שטעינו באיות של משתנה או ששכחנו להעביר איזה פרמטר לפונקציה שיגרום להכל להסתדר. אלה כולם מצבים שכשמישהי תראה לי מה שבור אני מיד אגיד "יו נכון איך לא שמתי לב" ואמשיך הלאה. ואלה התקלות שהכי כיף לעזור בהן לאנשים.

אבל אלה רק חלק קטן מהמצבים.

בדרך כלל כשמישהו מחפש תשובה של חמש דקות יש פער ידע עצום שמתחבא מאחוריה, שיהיה קשה לסגור בחמש דקות. אם מישהו ישאל אותי איך לתקן טקסט של הודעת קומיט בגיט, אני יכול לענות git commit --amend, אבל אז אני אצטרך להסביר מה זה מאגר מרוחק, ולמה לא כדאי לעשות את זה אחרי שעשית push, ועל ה Immutability של קומיטים ועוד אינסוף פרטים על איך גיט עובד. תשובה של חמש דקות לא תעזור כאן.

או בדוגמה אחרת מ bash הפעם, בשביל להסביר למישהי איך לתקן את הסקריפט הזה:

#!/bin/bash

count=0

ls | while IFS= read -r line;
do
  (( count++ ))
done

echo $count

אני אצטרך להסביר לה מה זה subshell ומה ההבדל בין דברים שקורים בתוך subshell לדברים שקורים בסקריפט ואיזה סוגי מידע אפשר להעביר בין השניים ואיך - ובקיצור תשובה טובה תיקח לשנינו הרבה יותר מחמש דקות.

חיפוש תשובה של 5 דקות הוא הסחת דעת. כמעט תמיד כשאתם תקועים על "משהו קטן", עדיף להתאמץ ולשים לב למשהו הגדול שנמצא מתחתיו.