להבין שיש בעיה

03/05/2022

אחד הזכרונות הראשונים שלי מעבודה אמיתית בתכנות הוא שאחרי שסיימתי איזו משימה הייתי צריך לעדכן את האינדנטציה של הקוד למבנה אחר מזה שהעורך שלי היה מכוון אליו. שיניתי את הגדרות העורך ועברתי לפתוח קובץ קובץ ולשמור אותו מחדש עם האינדנטציה הנכונה. חברה שראתה אותי מעבר לכתף עושה את העבודה הסיזיפית הזו הציעה שאכתוב סקריפט במקום והראתה לי איך להשתמש ב perl. לקח לנו שעות לכתוב את הסקריפט שיעבוד כמו שצריך, הרבה יותר זמן ממה שהיה לוקח לי לסיים לעבור על כל הקבצים ידנית. ולקח לי שבועות להבין שעשינו את הדבר הנכון - כי בפעם הבאה שהיה צריך לתקן אינדנטציה כבר היו לנו את הכלים לעבוד מהר.

הרבה פעמים לוקח זמן לזהות שהיתה בעיה בשיטת העבודה שלנו ושיש דרך טובה יותר. לאורך זמן, כשאנחנו נשארים עם הכלים ושיטות העבודה הפחות טובים, רק כי זה מה שאנחנו מכירים, אנחנו עושים נזק לעצמנו ולארגון:

  1. אנחנו נכתוב בדיקות בצורה מסוימת, בטוחים שזאת הדרך היחידה או הטובה ביותר לכתוב בדיקות, למרות שלא מקבלים מהן את ה ROI הטוב ביותר האפשרי. כשמישהו יגיד משהו נמהר להסביר למה הבדיקות שלנו הן קריטיות להצלחת המערכת.

  2. אנחנו נשתמש בכלים בצורה מסוימת, בטוחים שככה צריך לעבוד איתם, למרות שאנשים אחרים משתמשים בצורה יותר יעילה באותם כלים. כשהם יראו לנו את הדרך שלהם נמהר להסביר למה הם טועים ולמה השיטה שלהם לא מתאימה לנו.

  3. אנחנו נבחר בטכנולוגיה מסוימת ונעקם אותה כדי שתתאים לצרכים שלנו, למרות שטכנולוגיה אחרת היתה יכולה לעבוד הרבה יותר טוב.

אם משהו לא עובד, אם אתם רואים שאתם עובדים קשה מדי בשביל לקבל תוצאה שאחרים מקבלים יותר בקלות, אם אתם בטוחים שאצלכם בצוות מתמודדים עם בעיות שאף אחד לא התמודד איתן בעבר - יש סיכוי לא רע שאתם תקועים בבור שחפרתם לעצמכם. הדרך לצאת ממנו היא קודם כל לראות אותו. להבין שחלק מהאילוצים שלכם הם פיקטיביים או שאפשר לשנות אותם, וששווה לתת הזדמנות לגישה אחרת ולתת לה את הזמן כדי לראות תוצאות.

שימוש יעיל בכלים אחרים לוקח זמן, אבל זה כמו לרכב על אופניים עם גלגלי עזר. הורדת גלגלי העזר, גם אם כרגע נראית הרסנית, מהר מאוד תפתח לכם אפשרויות חדשות להתקדם.