• בלוג
  • טיפים לגיוס מוצלח דרך upwork

טיפים לגיוס מוצלח דרך upwork

אפוורק הוא אתר לגיוס מתכנתים פרילאנסרים. בעולם פיתוח ווב המדינות המככבות שם הן הודו ואוקראינה והמחירים נעים בין 20 ל 50 דולר לשעה. מה שהופך את אפוורק לכל כך מוצלח הוא הליך הגיוס המהיר - בעוד שאם נרצה לגייס מתכנתת שכירה לעבודה נצטרך לעבור ברוב החברות שבעה מדורי גיהנום (ואז עוד קצת), באפוורק אפשר להתחיל לעבוד הרבה פעמים תוך יום או יומיים, ואם אין כימיה אפשר גם לחתוך מהיום להיום.

אם יש לכם פרויקט ורוצים לנסות לגייס אנשים אני ממש ממליץ לנסות את אפוורק. הנה כמה טיפים שעזרו לי בגיוסים ואני מקווה שיעזרו גם לכם:

  1. פרסמו מודעה ברורה עם דרישות כמה שיותר מפורטות. עדיף לגייס פרילאנסר למשימה ספציפית בפרויקט ואז להמשיך איתו הלאה, מאשר לנסות לגייס "מתכנת ווב" שיעשה הכל מהכל.

  2. אחרי פירסום המודעה תקבלו אינסוף פניות, כולל מאנשים לא רלוונטים. מאלה שנראים לכם רלוונטים בקשו לראות קוד. לפרילאנסרים רציניים שם יש חשבון גיטהאב או פרויקטים שעבדו עליהם כבר והם יכולים לשתף, או לפחות פרויקטי דוגמה שכתבו.

  3. בקריאת הקוד עדיף לקבל קוד קטן וטוב מאשר גדול ורע. תניחו שהפרילאנסר שתיקחו לא הולך לשנות את סגנון העבודה שלו בשבילכם.

  4. שיחת זום קצרה יכולה להגיד לכם המון על הבן אדם ועל התקשורת שלכם איתו. תקשורת היא אפילו יותר חשובה מאיכות הקוד, וכבר נפלתי כמה פעמים בגיוס פרילאנסר עם קוד טוב ואנגלית גרועה.

  5. המחיר לא חשוב - במובן הזה שפרילאנסר טוב שווה לקחת גם במחיר יותר גבוה, ופרילאנסר גרוע לא כדאי לקחת לא משנה כמה הוא זול. זיכרו שהפרילאנסר לא הולך להשתנות בשבילכם.

  6. המטרה שלנו בגיוס פרילאנסר היא למצוא כמה שיותר מהר בן אדם שכותב קוד טוב ויש לנו תקשורת טובה איתו. תמיד אפשר לחתוך כשזה לא הולך (וקרה לי גם שפרילאנסרים נעלמו לי באמצע עבודה).

  7. הכינו את הפרויקט שלכם. אתם לא רוצים שהפרילאנסר יבזבז זמן בהתקנות או בלהבין מה צריך לעשות. עדיף להכין מראש קבצי דוקר או מסמך הוראות מפורט שמסביר מה צריך לעשות בשביל להתחיל לעבוד.

  8. דירשו תיעוד מסודר של העבודה ורק דרך הפלטפורמה של אפוורק. שווה לזכור שאתם לא באמת יודעים מי הבן אדם שעובד אתכם, ולפחות בהתחלה תיעוד טוב של השעות מוריד את הסיכון לרמאויות.