כלים

19/08/2022

לכלים יש השפעה דרמטית על הפרודוקטיביות שלנו. הם יכולים להפוך אותנו לפי 10 יותר מהירים או פי 10 יותר איטיים.

מי שרגילה להתחיל פרויקטים חדשים יכולה להתחיל פרויקט חדש בנקודת פתיחה שכבר הכל במקום, ולהתחיל לכתוב את הקוד "האמיתי" של היישום כבר ביום הראשון. במקומות רציניים שמתחילים הרבה פרויקטים חדשים יש טמפלייטים מסודרים לאיך פרויקט חדש צריך להיראות בדיוק בשביל שאפשר יהיה לעשות את זה.

מי שלא רגילה להתחיל פרויקטים חדשים עשויה לבזבז שעות ואפילו ימים רק על התלבטויות טכנולוגיות - באיזה DB להשתמש? איך לעשות אותנטיקציה למשתמשים? באיזה ספריית CSS לעצב? איזה תיקיות ליצור, ואיזה קבצים לשים בכל תיקיה; ועוד מיליון שאלות שמצד אחד מאוד משפיעות על הקוד שלנו Going Forward, אבל מצד שני בנקודת התחלה של הפרויקט אין לנו מספיק אינפורמציה להחליט שם החלטות יותר מדי מתוחכמות. טמפלייט היה עובד הרבה יותר טוב.

כשאנחנו ניגשים למשימה בלי שיש לנו כלים מספיק טובים כדי לפתור אותה יש לנו שתי אפשרויות - אנחנו יכולים לפתור את המשימה בכלים שיש לנו, ולהניח שאף פעם לא ניתקל במשימה דומה ולכן אין טעם להשקיע בכלים טובים יותר; או לראות את המשימה בתור הזדמנות, ולהשקיע בחיפוש ולימוד כלי העבודה שיתאימו לאותה משימה. ברוב המקרים, אם עשיתם משהו פעם אחת יש סיכוי טוב שתצטרכו לעשות אותו שוב בעתיד כך שההשקעה משתלמת.