• בלוג
  • טיפ גיט: שימוש ב gitattributes כדי לשמור על סקריפטים

טיפ גיט: שימוש ב gitattributes כדי לשמור על סקריפטים

18/08/2022

כלים כמו WSL ו Docker מאפשרים לנו להריץ Shell Scripts של יוניקס על מכונת ווינדוס, אבל הבדל אחד בין מערכות ההפעלה עלול לקלקל את המסיבה, וזהו תו סוף שורה.

ב Unix תו סוף שורה הוא \n. ב Windows זה \r\n. ולכן סקריפט שאני כותב למשל ב Notepad ואנסה להריץ ב WSL ייכשל עם הודעת שגיאה בסגנון הבא:

-bash: ./test.sh: /bin/bash^M: bad interpreter: no such file or directory

עם כל זה אנחנו יכולים לחיות בקלות ופשוט לא לכתוב Shell Scripts ב notepad, אבל מה קורה כשכלי שאנחנו כן צריכים מחליט לשנות את תווי סוף השורה בסקריפטים שמישהו אחר כתב?

הכלי שאני מדבר עליו הוא גיט.

גיט על ווינדוס משנה את תווי סוף שורה כשהוא מושך קבצים ממאגר כדי שיתאימו לתווי סוף השורה על Windows כלומר יהיו \r\n. בקבצי קוד רגילים זה לא מפריע לאף אחד, אבל אם יש לכם סקריפטים בפרויקט ותנסו להפעיל אותם מ WSL או להעתיק אותם לדוקר זה ייכשל עם הודעת השגיאה המוזרה שהדבקתי למעלה.

הפיתרון הוא פשוט (ברגע שמבינים את הבעיה). כל מה שאנחנו צריכים זה להגיד לגיט לא לשנות תווי סוף שורה בסקריפטים שלנו. בשביל זה יוצרים קובץ בשם .gitattributes רצוי באותה תיקיה של הסקריפטים ובו רושמים את השורה:

*.sh        text eol=lf

אפשר לשנות את התבנית של הסקריפטים שתתאים לשמות הקבצים שלכם או להוסיף נתיב לסקריפטים ספציפיים, או לכתוב כמה שורות אם יש לכם כמה סוגים של קבצים שלא תרצו לשנות להם את הסיומת.

למידע נוסף על gitattributes וכל הדברים שתוכלו לכתוב בו שווה לבקר בספר בקישור: https://www.git-scm.com/docs/gitattributes