• בלוג
  • איך ללמוד דרך וידאו

איך ללמוד דרך וידאו

14/08/2022

לא צריך יותר מכמה דקות ביוטיוב כדי להיתקל בסרטים שמכילים את המילים Full Course: סרטים של שעתיים, שלוש ואפילו 8 שעות על טכנולוגיה מסוימת, בה מרצה בדרך כלל נחמד מספר ומספר על הטכנולוגיה, ואפילו בונה פרויקטים לדוגמה וכמובן הכל מצולם ומסודר. פה למשל יש מדריך פייתון של 4 שעות עם 35 מיליון צפיות: https://www.youtube.com/watch?v=rfscVS0vtbw

קשה להתווכח עם 35 מיליון אנשים, ובכל זאת אם אתם שוקלים ללמוד דרך וידאו הנה כמה טיפים שעוזרים לי להישאר מרוכז:

  1. המוח שלנו הוא מכונה משומנת היטב לפיתרון בעיות. הבעיה שוידאו ארוך לא מייצר בעיות ולכן משאיר אזורים חשובים במוח כבויים. אנחנו יכולים לתקן את זה - כל 3-5 דקות עצרו את הסרט וכתבו לעצמכם שאלות על מה שראיתם. אם אין לכם שאלות צפו בקטע מחדש עד שיהיו. לאט לאט תראו שהמוח מבין את האתגר ומתחיל לשים לב ולייצר שאלות.

  2. בוידאו שכולל קוד, עצרו את הוידאו כל כמה דקות כדי להפעיל את הקוד על המחשב שלכם. אחרי שזה עובד תתחילו לשנות דברים כדי למצוא עוד גירסאות שעובדות ועוד גירסאות שלא עובדות.

  3. סכמו לעצמכם את הנקודות המרכזיות בוידאו תוך כדי צפיה, ברמה של כל 2-3 דקות לעצור ולכתוב מה קרה שם.

  4. המוח שלנו מאוד אוהב לימוד בשיטת Spaced Repetition, כלומר לחזור על אותו חומר בהפרשי זמן. במהלך הצפיה רשמו את הדוגמאות המרכזיות שראיתם ותנו לכל דוגמה שם. אחרי זה כל יום בחרו דוגמה או שתיים מהרשימות ונסו לבנות אותן מאפס. אחרי שבוע תתחילו סבב שני על חלק מהדוגמאות. אם בניתם דוגמה אצלכם פעמיים-שלוש בהפרשי זמן בין התרגולים, למוח יהיה הרבה יותר קל לזכור את הידע.

  5. המוח האנושי מאוד אוהב לימוד ממספר מקורות במקביל, כי זה מאפשר לו ליצור קשרים חדשים בין פרטי מידע. אחרי שראיתם נושא מעניין בוידאו תוכלו ללכת לקרוא עליו בתיעוד או לחפש וידאו אחר רק על נושא זה. ככל שתמצאו יותר מקורות תקבלו יותר נקודות מבט והחומר יישאר יותר טוב בראש.

  6. יישום על דוגמאות אמיתיות - אם כבר יש לכם פרויקט צד שכתבתם, ועכשיו למדתם משהו חדש מקורס וידאו, שווה אחרי חצי שעה של וידאו לעצור את הלימוד ולנסות ליישם את מה שלמדתם בתוך הפרויקט הקיים. אם אין לכם פרויקט שלכם אתם יכולים לקחת פרויקט קוד פתוח ולחפש בו דוגמאות לדבר הזה שראיתם. לדוגמה אחרי שלמדנו על Tuples אפשר להסתכל ב Codebase קיים בפייתון ולחפש איפה השתמשו ב Tuples ולאיזה מטרות, וגם כאן לרשום הכל.

בעולם המודרני, כשמקורות הלימוד הם אינסופיים, הקושי שלנו הוא לא למצוא חומר לימודי איכותי אלא לדעת להשתמש בחומר הזה כדי להתקדם. אני מקווה שהטיפים כאן יעזרו לכם לעשות שימוש יעיל יותר בחומרים שאתם מוצאים. אם יש לכם טיפים נוספים תמיד מוזמנים לשתף בתגובות.