• בלוג
  • חדש באתר: מבוא לריאקט נייטיב

חדש באתר: מבוא לריאקט נייטיב

16/08/2022

ריאקט נייטיב היא הדרך הכי קלה (למתכנתי ריאקט) היום לבנות אפליקציית Mobile חוצת פלטפורמות שתעבוד מהר ויפה על אנדרואיד, אייפון ואפילו על טלוויזיות ומחשבי מק ו Windows.

מצד אחד בשביל להיות מפתחי מובייל טובים צריך ללמוד המון: רצוי להכיר לעומק את כלי הפיתוח XCode ו Android Studio ואת השפות Kotlin ו Swift איתן כותבים קוד נייטיבי. ריאקט נייטיב מאפשר לדלג על כל זה ופשוט לכתוב אפליקציות, ואז ללמוד את הכלים היותר מתקדמים כשעולה הצורך.

תהליך העבודה מזכיר את מה שהיה פעם Phonegap, אבל התוצאה שונה לגמרי. במקום לבנות קוד וובי שרץ בתוך דפדפן מוטמע, ריאקט נייטיב ממש הופך את הקוד שאנחנו כותבים לאפליקציה טבעית בפלטפורמה המשתמשת בפקדים הטבעיים של מערכת ההפעלה. כלומר כשאני כותב Text או Button אני לא מקבל אלמנטי span או button מ HTML, אלא את רכיבי הטקסט והכפתור של הטלפון.

ריאקט נייטיב היא ממש לא טכנולוגיה חדשה. גירסה ראשונה שוחררה עוד ב 2015 והיום זו טכנולוגיה יציבה שמקבלת גב גם מפייסבוק וגם ממייקרוסופט, והיא הטכנולוגיה שהייתי בוחר היום כדי לכתוב אפליקציית נייטיב לכל פלטפורמה.

מכל הסיבות האלה חשבתי שהגיע הזמן להוסיף גם לאתר מבוא קצר לריאקט נייטיב. המבוא נכנס לקורס ריאקט ובו אני בונה משחק איקס עיגול ב React Native - מתחיל מאפס ומסיים במשחק שרץ על הטלפון. החיסרון של לימוד דרך משחק הוא שאני לא מסביר יותר מדי שם על התיאוריה של הטכנולוגיה או על כל היכולות שלה, אלא רק את הדברים שרלוונטיים למשחק האיקס עיגול. והאמת שזה גם היתרון בלימוד מסוג זה. המטרה במבוא היא לתת לכם נקודת פתיחה כדי להתנסות עם ריאקט נייטיב דרך פיתוח. אחרי הצפיה בוידאו (6 סרטים), תוכלו להתקדם ולבנות אפליקציה שאתם חולמים עליה, ודרך הבניה שלה תלמדו צדדים נוספים של ריאקט נייטיב.

אם אתם כבר מנויים מוזמנים להיכנס לקורס ריאקט ולגלול לסוף הקורס בשביל הפרק החדש: https://www.tocode.co.il/bundles/react

אם אתם עדיין לא מנויים אז גם היום הוא יום טוב להירשם: https://www.tocode.co.il/quickjoin

ולינק אחרון לסיום - בתחילת ספטמבר אעביר כאן וובינר עם עיקרי הדברים על ריאקט נייטיב ואפשרות לשאול שאלות. הכניסה חינם וצריך רק להירשם בקישור: https://www.tocode.co.il/workshops/118