• בלוג
  • הדרך הכי קלה להתקין פרויקט Node.JS בפרודקשן

הדרך הכי קלה להתקין פרויקט Node.JS בפרודקשן

29/08/2022

עכשיו שהרוקו מבטלים את התוכנית החינמית שלהם ומצטרפים לטרנד הרווחיות, צריכים למצוא מקום אחר להעלות את פרויקטי המשחק שלנו שאולי יום אחד יהפכו ללהיט הגדול הבא, והמקום הזה נקרא render. רנדר הוא פלטפורמת ענן להרצת יישומים המצטיין בהתקנה סופר קלה ומציע תוכנית חינמית. בואו נעלה יישום Node.JS בשביל לראות איך זה עובד.

אני יצרתי יישום נוד בגיטהאב בקישור כאן: https://github.com/ynonp/nodejs-render-demo

שמבוסס על פרויקט Hello World של render בקישור כאן: https://github.com/render-examples/express-hello-world

בתיקיית הדוגמאות שלהם אפשר לראות פרויקטים מקבילים לפייתון, אליקסיר, גו, php, ריילס, ועוד המון. הרשימה המלאה כאן: https://github.com/orgs/render-examples/repositories

אתם יכולים למזלג את הפרויקט שלי או כל פרויקט אחר מהרשימה, לעשות clone ולהכניס קצת שינויים ואז להמשיך לאתר הבית שלהם.

אחרי שנכנסים לוחצים Sign In ומתחברים עם חשבון גיטהאב שלכם. ואז מוצאים למעלה את כפתור New ולוחצים עליו ובוחרים Web Service. מקלידים את הכתובת של מאגר הגיט שלכם בתיבה, בוחרים שם לפרויקט, בוחרים את התוכנית החינמית ולוחצים Create. המערכת האוטומטית של render תמשוך את כל הקבצים שלכם מהמאגר ותפעיל start. בסוף תקבלו URL עם הפרויקט שלכם באוויר, כולל תעודת SSL בסביבת פרודקשן. שלי נמצא כאן: https://express-demo-ynon.onrender.com/

מתוך התפריטים אפשר לקבל גישת SSH למכונה, להגדיר משתני סביבה וכמובן להסתכל בלוגים. אה, ויש להם גם DB שאפשר להקים ולצרף (אפשר לבחור פוסטגרס או רדיס), קרון ג'ובים ומכונות לריצה ברקע. סך הכל לקח לי פחות מחמש דקות להביא יישום Node.JS לפרודקשן וזה בהחלט כיף.

ברגע שיוצאים מהתוכנית החינמית המחירים קופצים ומכונה של 4 ג'יגה זיכרון עם שני מעבדים כבר תעלה לכם 85$ בחודש, וזה כבר תלוי בפרויקט אם בא לכם לשלם את זה על הנוחות.