• בלוג
  • הבעיה עם טריקים זולים

הבעיה עם טריקים זולים

25/09/2022

הבעיה עם טריקים זולים היא לא שהם לא עובדים - אם את מנסה לעודד את הצוות לעבוד קשה עם דדליין מומצא, ואת מצליחה לשמור על פרצוף רציני, יש סיכוי טוב שאנשים יישארו שעות נוספות ויעשו מאמץ כדי להגיע לדד ליין הזה עם מוצר שעובד; אם אתה צריך להגיע עם מוצר ללקוח ואתה נותן מוצר שנראה עובד אבל בעצם עומד על כרעי תרנגולת, הלקוח אולי לא ישים לב לבעיות במבט ראשון; אם את מלמדת קורס ומראה לאנשים רק דברים שקלים להם הם יצאו מהקורס בהרגשה שהם יודעים הכל והקורס הצליח.

הבעיה עם טריקים זולים היא בדיוק שהם עובדים. אבל רק פעם או פעמיים.

כי אחרי דד-ליין פיקטיבי או שניים אנשים כבר לא יאמינו לך, ויהיה קשה מאוד לעורר בצוות מוטיבציה גם בדברים חשובים. יותר מזה, כשאנשים מתרגלים לתרבות של שקר כולם נפגעים.

כי אחרי מוצר שבור אחד הלקוח הולך להיות הרבה יותר חשדן לקראת המוצר הבא, אם בכלל תקבל הזדמנות שניה. וגם אם תמשיך ללקוח חדש לאורך זמן אנשים יתחילו לדבר ויהיה לך קשה לגדול.

ואחרי שאנשים יבינו שפשוט דילגת על כל החלקים הקשים בקורס, הם עלולים לחשוב פעמיים לפני שיקחו קורס נוסף - כי ממילא לקורסים אין ערך ואחריהם צריך ללמוד הכל לבד.

לפעמים שווה לא לספר את הכל מיד כדי ליצור מתח ולעזור לאנשים לעבור איזשהו מחסום פסיכולוגי. אבל רוב הזמן פתיחות משתלמת הרבה יותר כי היא יוצרת תרבות טובה יותר לטווח הרחוק.