• בלוג
  • הזמנה לוובינר: ריאקט נייטיב

הזמנה לוובינר: ריאקט נייטיב

04/09/2022

ריאקט נייטיב היא ספריית קוד פתוח שיודעת לקחת קוד שדומה לריאקט ולהפוך אותו לאפליקציות Native עבור טלפונים אבל גם למחשבים רגילים. אפשר לחשוב עליה כאלטרנטיבה טובה יותר לאלקטרון או קורדובה מצד אחד, ול flutter מצד שני.

מה שמבדיל אותה מ Cordova זה שבריאקט נייטיב אנחנו ממש מקבלים אפליקציית Native שמשתמשת בכל היכולות של הפלטפורמה. זה לא דפדפן שרץ בתוך "קופסה" של אפליקציה ומציג HTML, אלא שה HTML/JavaScript עצמו הופך לקוד נייטיב ומשתמש ברכיבי מערכת ההפעלה הטבעיים. התוצאה היא אפליקציה הרבה יותר מהירה ממה שהיינו מקבלים בכלי שבסך הכל מטמיע דפדפן בקופסה.

ומה שמבדיל אותה מפלאטר זה שאין פה מימוש מחדש של רכיבי מערכת ההפעלה. הקוד של ריאקט נייטיב פשוט נותן לנו גישה לאותם רכיבים טבעיים דרך ממשק שדומה לריאקט. האפליקציה שנבנה באמת תיראה אחרת על כל מערכת הפעלה, ותשתמש בכל מערכת ביכולות הטבעיות שלה כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

עבודה עם ריאקט נייטיב יכולה להיות מבלבלת מכמה סיבות:

  1. בתחילת העבודה צריך להתקין את כלי הפיתוח של כל פלטפורמה. בנוסף יש תוסף שנקרא expo שהופך את החיים ליותר קלים במצבים מסוימים אבל יותר קשים במצבים אחרים. בחירות טכנולוגיות זה תמיד מבלבל ובמיוחד בתחילת פרויקט.

  2. התחביר מאוד דומה לכתיב React רגיל, אבל הרבה דברים שונים. לדוגמה קומפוננטת TextInput שמייצגת תיבת קלט מקבלת מאפיין value עם הטקסט הנוכחי ומאפיין onChangeText (במקום onChange) שמטפל בשינוי טקסט. שינויי שמות וממשק כאלה יכולים להרגיז כשאנחנו לא מצפים להם.

  3. ריאקט נייטיב עצמה היא ספריה מאוד רזה. כמעט תמיד נצטרך להתקין ספריות שמשלימות אותה, לדוגמה יש ספריה עבור ניווט בין דפים באפליקציה, ספריה אחרת כדי לשמור מידע ועוד ועוד.

  4. כלי הפיתוח ואיתור השגיאות לא תמיד עובדים טוב מהקופסה.

לטובת אלה מכם ומכן שמכירים ריאקט ורוצים לכתוב אפליקציות מובייל, ביום חמישי אעביר שעה על ריאקט נייטיב שבה אראה לכם איך מתחילים, למה לצפות ואיך לבנות את האפליקציה הראשונה שלכם.

פרטים נוספים והרשמה בדף הוובינר בקישור: https://www.tocode.co.il/workshops/118

נתראה בחמישי בבוקר.