• בלוג
  • איך לא רואים אותך בענן?

איך לא רואים אותך בענן?

24/10/2022

לא מזמן DHH סיפר שבייסקמפ ו hey מתכננים להגר החוצה מהענן. אני מסכים עם כל מילה שהוא כתב וממליץ לכם לקרוא את הפוסט בקישור, ובכל מקרה הנה עוד כמה סיבות למה גם אני ממליץ ללקוחות קטנים להתרחק מעננים:

  1. המעבר מפיתוח לייצור הרבה יותר מסובך ממה שמדמיינים - זה נכון תמיד, אבל בענן הגדרות האבטחה נועדו לאפשר לחברות גדולות להיות מאוד יצירתיות ועדיין מאובטחות. בתור עסק קטן שלא צריך את כל הגמישות הזאת, רק ללמוד איך הכלים עובדים ואיזה הגדרות חשובות יכול להיות מסובך כמו לבנות גירסה ראשונה של המערכת.

  2. החיסכון לא גדול כמו שמדמיינים - את הדברים הגדולים הענן לא חוסך. אם יש לי פוסטגרס שרץ בענן אני עדיין אצטרך לשדרג את המידע כשתצא גירסה חדשה, רק שהפעם במקום להיעזר במדריך פוסטגרס הרשמי ולקבל גישה ישירה לבסיס הנתונים אני צריך לעבוד דרך הממשק של חברת הענן. אם אני צריך לגבות את אותו בסיס נתונים אני עדיין צריך להחליט לכמה זמן לשמור את הגיבוי ומתי לשמור גיבוי אינקרמנטלי ומתי גיבוי מלא, רק בלי גישה ישירה לבסיס הנתונים ועם המגבלות של אותה חברת ענן. עכשיו אפשר לטעון שהם חסכו לי עבודה דרך ממשק שורת הפקודה או עריכה של קבצי הגדרות, אבל אני לא חושב שזה חיסכון ששווה לשלם עליו.

  3. אפשר לקבל תוצאות טובות ובזול עם VPS או שרתים פיזיים - לינוד עדיין משכירים שרת VPS זול ב 5 דולר בחודש, ומכונות טובות ב 40$ בחודש. כן, נצטרך לעבוד קשה בשביל לקבל High Availability במובן שאם Region שלם נופל המערכת אוטומטית תתחיל לעבוד מ Region אחר או מ VPS אחר, אבל גם זה אפשרי ובכל מקרה לעסקים קטנים לא בטוח כמה זה הכרחי.

  4. בעזרת Kubernetes ו Docker (לא מכירים אותם עדיין? יש קורס) אפשר לקבל חוויה מאוד דומה ל Deployment האוטומטי של חברות הענן, אבל בשליטה שלכם ועם תמיכה טובה במצב פיתוח, ואפשרות לעבור מהר בין ספקי תשתית.

  5. נכון, האפשרות להקים עוד מאות שרתים בלחיצת כפתור כשהעומס על התשתיות גדל היא מלהיבה. אבל אם אתם עסק קטן ולא סטארט-אפ שחולם על צמיחה, אתם כנראה לא תצטרכו אותה. ברוב המקרים מספיק להוסיף שרת או שניים, מה שאפשר לעשות בקלות עם אנסיבל.

בשורה התחתונה עבודה בקלאוד כמו AWS דורשת לימוד של כלים ושיטות עבודה מאוד ספציפיים לאותה חברת ענן. אנחנו לא חוסכים את עבודת ה IT אנחנו רק מזיזים אותה או דוחים אותה. במקום ללמוד את כל הכלים מראש כדי לקבל מוצר בסיסי בסביבת פיתוח, אנחנו מקבלים "במתנה" מוצר בענן בשלוש לחיצות, אבל משלמים את המחיר (גם בכסף וגם בזמן לימוד) ככל שהמוצר גדל.