• בלוג
  • הזמנה לוובינר: היכרות עם GraphQL

הזמנה לוובינר: היכרות עם GraphQL

02/10/2022

המחשבה מאחורי REST היתה גאונית בפשטותה - פרוטוקול שאחראי על העברת State משרת ללקוח, ובשמו המלא Representational State Transfer. הלקוח נכנס לקישור שמייצג State מסוים ביישום, והשרת בתגובה שולח את כל המידע של הסטייט הזה בדרך כלל כאוביקט JSON.

רסט היה (וכנראה עהוא עדיין) הדרך הרגילה לכתיבת פרוטוקולי תקשורת בעולם ה Web, לפחות מאז שהפסקנו להשתמש ב SOAP ולשלוח XML-ים מצד לצד.

אבל הפשטות של REST היא גם הבעיה הכי גדולה איתו, שבאה לידי ביטוי ככל שיישומים הופכים גדולים יותר וככל שמתחזקת ההפרדה בין צוותי הפיתוח:

  1. למערכת יש מספר לקוחות (למשל Web ו Mobile), וכל אחד מהם צריך להציג מידע שונה, כלומר State-ים שונים.

  2. מאחר וכל State מיוצג ב REST על ידי Endpoint בשרת, אנחנו נשארים לבחור אחת משתי גישות בעייתיות - או שנבנה Endpoints נפרדים בשרת לכל יישום, או שכל יישום יצטרך לגשת לכמה Endpoints כדי למשוך את המידע שהוא צריך.

גרף קיו אל הוא דרך חדשה לכתוב פרוטוקולי רשת שמעביר את הכח מהשרת ללקוח, ומאפשר לשרת לייצג "משאבים" וללקוח להחליט איזה משאבים הוא צריך בכל מסך. בעזרת GraphQL אפשר לכתוב קוד צד-שרת ויישומי צד-לקוח בצורה מנותקת אחד מהשני.

גרף קיו אל מאפשר לצוותים גדולים לעבוד יחד בלי לפגוע באיכות המוצר ובביצועים, ובלי ליצור תלויות בין הצוותים, וכך הוא מהווה פיתרון מושלם למערכות שמפותחות בגישת Micro Services.

ביום חמישי הקרוב בתאריך 6/10 בשעה 10:00 שעון ישראל אעביר וובינר של שעה על GraphQL בו אספר על הפרוטוקול ואראה איך לקחת יישום Node.JS שבנוי בגישת REST ולהפוך אותו ל GraphQL באמצעות כתיבת Schema ו Resolver.

הוובינר יעבור בזום ואתם מוזמנים להירשם ולהצטרף בקישור: https://www.tocode.co.il/workshops/123