• בלוג
  • המקום הנכון לתיקון

המקום הנכון לתיקון

13/10/2022

כשאתם רואים סרט ביוטיוב ורוצים להגביר את הווליום יש שני כפתורים שאפשר ללחוץ עליהם: יש את כפתור הווליום הקטן ליד הסרט, ואת כפתור הווליום הראשי של המחשב. הגבירו את הלא נכון והסרט אומנם יתחיל לדבר חזק יותר, אבל גם הנוטיפיקציה הבאה שתקבלו עלולה לעשות רעש יותר מבהיל ממה שאתם רגילים.

וכן הזן של פייתון משקר. כשהם כותבים:

There should be one-- and preferably only one --obvious way to do it.

הם לא באמת מתכוונים לזה, כי גם בפייתון וגם בכל שפת תכנות שנבחר, בדיוק כמו בווליום ביוטיוב, יש הרבה דרכים לעשות כל דבר ולכל דרך יש את הניואנסים שלה. ובדיוק כמו בווליום ביוטיוב, באותו רגע שהסרט חלש לא לגמרי ברור מה ההבדל בין הדרכים. שני הכפתורים עושים רושם של להגביר.

זו תהיה טעות "להתעלם" מאופציה אחת, להגיד "אני תמיד מגביר או מנמיך דרך הכפתור שליד הסרט" (או הכללי של המחשב). המטרה שלנו כאנשי מקצוע היא לחפש את הפרטים. להבין כמה שיותר דרכים בהן אפשר לתקן באג או לבנות פיצ'ר, להבין את ההבדלים הדקים בין הדרכים ולבחור את הדרך שמתאימה ביותר למצב המסוים שלנו.

וכן במחשבה שניה על הזן של פייתון, אפשר להגיד שיש דרך ברורה לתקן את הבאג או לבנות את הפיצ'ר בתוך Use Case ספציפי, אבל בשביל לראות אותה צריך הרבה עבודת מחקר (או להיוולד הולנדים).