גם בפרויקט קטן

08/10/2022

גם בפרויקט צד קטן אפשר להשתמש ב git כדי לעקוב אחרי שינויים בקבצים לאורך זמן. אפילו שרוב הסיכויים שלא תצטרכו להשוות להיסטוריה.

גם בפרויקט צד קטן אפשר להשתמש ב Github Actions כדי להעלות גירסה לפרודקשן, אפילו שאתם יודעים להפעיל rsync לבד וזה ייקח לכם בדיוק שתי דקות לכל גירסה.

גם בפרויקט צד קטן אפשר להשתמש בקובץ סודות מוצפן במקום לשמור מפתחות API בתוך קוד היישום. אפילו שאין באמת סכנה שיפרצו לכם למערכת כי אתם היחידים שעובדים על הקוד ויש שניים וחצי משתמשים.

גם פרויקט צד קטן אפשר להעלות לפלטפורמת ענן כמו AWS ולהשתמש בכלים שיכולים לגדול. אפילו שיהיה לנו הרבה יותר זול להשתמש ב VPS של 5$ בחודש.

אז למה בעצם להתאמץ?

ההשקעה בתשתיות ובהרגלי עבודה בפרויקט צד קטן היא הזדמנות להתרגל לעבודה נכונה ולהכיר את הכלים שלמדנו עליהם ואיך הם מתפקדים בעולם האמיתי. ברור שהייתי שמח להגיד לכם שכל פרויקט צד שתכתבו יעלה לאוויר וירוויח מיליונים, אבל לפחות מהניסיון שלי זה לא ממש קורה. מה שכן קורה הוא שמכל פרויקט צד שאנחנו כותבים אנחנו מקבלים ניסיון, הרגלי עבודה, היכרות עם טכנולוגיות חדשות ונקודת פתיחה טובה יותר לפרויקט הבא. ואם זאת המטרה אז המאמץ לכתוב נכון רק מקרב אתכם לשם יותר מהר.