• בלוג
  • לא הולך להיות כיף

לא הולך להיות כיף

07/11/2022

אני זוכר שישבתי עם חבר שעבד בתחום של Penetration Testing ואמרתי לו - "וואו יש לך את העבודה הכי כיפית בעולם, כל היום אתה מחפש חולשות במערכות ויכול לשבור דברים". "תמשיך לחלום" הוא ענה לי, "נכון, יש את החלק הזה שצריך לשבור דברים ולמצוא חולשות, אבל רוב היום אני רק כותב דוחות ומארגן יפה ומסודר את כל מה שמצאתי". ההבדל בין לעשות משהו בשביל הכיף ולעשות משהו בשביל עבודה מעולם לא נראה ברור יותר.

ואותו הבדל תוקף אותנו גם כשאנחנו באים לשדרג את הקריירה או הקוד שלנו:

  1. בכתיבת פרויקט צד, ההתחלה נראית מלהיבה (איזה כיף אני הולך להתעסק עם מלא טכנולוגיות חדשות), עד שאתה מגלה שבשביל שדברים יעבדו טוב יחד מעבר ל Tutorial הבסיסי, צריך להתאמץ, לא להבין ולפעמים פשוט לזרוק עוד שורות קוד על הבעיה, בדיוק כמו בעבודה האמיתית.

  2. לימוד תחום חדש עשוי להיראות כמו הדבר הכי מלהיב בעולם, עד שאתה מגלה שבשנה הראשונה הדברים היחידים שתצליח לבנות הם הרבה פחות מלהיבים מאלה שחלמת עליהם. שלפני שתצליח לבנות את המשחק שתמיד חלמת עליו תצטרך לבנות אינסוף משחקים פשוטים ומשעממים רק כדי ללמוד את היסודות.

  3. הכנסת טכנולוגיה חדשה לפרויקט עשויה להיראות כמו רעיון ממש מלהיב, עד שמתחילים תכל'ס לכתוב את הקוד ורואים שדברים לוקחים יותר זמן ממה שקיווית, ואפילו התקנות והגדרות שנראו ממש פשוטות ב Tutorial הופכות לאתגר כשצריך לשלב אותן עם פרויקט אמיתי.

  4. הרבה מתכנתים חולמים על פרויקט Green Field, שבו יוכלו להתחיל הכל מאפס, או על איזה Rewrite גדול שאחריו כל הבעיות יעלמו. ברוב המקרים הסיבה שפרויקט Green Field הוא פשוט יותר היא בדיוק בגלל שהתחלנו מאפס. ככל שמוסיפים פיצ'רים הקוד מסתבך והכיף שוב נעלם.

אז נכון תהליך הלימוד, תהליך הפיתוח, תהליך הקידוד, הם אולי לא מלהיבים כמו שהייתם רוצים שיהיו. אבל אל תתנו לבלבול הזה לייאש אתכם - לאורך זמן, שילוב טכנולוגיות חדשות ולימוד תחומים חדשים זו הדרך היחידה קדימה.