• בלוג
  • ריילווי מציע דרך קלה וחדשה לפתח בענן

ריילווי מציע דרך קלה וחדשה לפתח בענן

06/11/2022

גיירמו ראוך מ vercel הגדיר את ורסל עצמה והרבה מהמתחרות שלה בתור "ענן שכבה 2", אם בחברות הענן המסורתיות אנחנו צריכים לשבור את השיניים בשביל לבנות אפליקציה - בחברות הענן החדשות אנחנו נקבל Deployments בלחיצת כפתור, חיבור לגיטהאב וגם אפשרות להרצה ובדיקה מקומית.

ריילווי היא אחת מחברות הענן החדשות האלה והנה כמה דברים שנראה לי שתאהבו בה:

1. התקנת יישום חדש בשתי לחיצות

ריילווי מציעה לכם סביבת פיתוח מלאה בענן ובתשלום לפי שימוש, כשיישומים פשוטים ירוצו בחינם (אתם מקבלים מתנה 5$ בחודש), וככל שצריכים יותר כח מחשוב כך תתחילו לשלם.

הפיצ'ר הראשון שאהבתי שם היה התקנת יישום חדש בלחיצת כפתור מתוך אוסף אינסופי של תבניות יישומים שלהם. אתם יכולים לבחור יישום ריילס, Node.JS Express, Django, Flask, כל יישומי הפרונט אנד ואפילו PHP ו Rust. פשוט לוחצים "New Project", בוחרים את התבנית וריילווי כבר ייצרו עבורכם פרויקט חדש בגיטהאב שלכם לפי אותה תבנית, ויחברו אותו לענן שלהם כך שכל קומיט לגיטהאב גם יעדכן את הגירסה בענן.

תבניות הפרויקטים מורכבות כמובן ממכונה שמריצה את הקוד, אבל רבות מהן מכילות גם בסיס נתונים במכונה נפרדת ואחרי יצירת הפרויקט אפשר להוסיף (שוב דרך הממשק) גם Load Balancer ושאר פינוקים.

2. לוח בקרה עם אפשרות לחזור אחורה

בנושא ה Deployment ובדומה ל next וגם ל render, גם פה אתם יכולים לראות כל Deployment שעשיתם בלוח הבקרה, אפשר לחזור גירסה אחורה אם גירסה מסוימת לא עבדה טוב, אפשר לראות את כל הלוגים של כל המכונות ולשנות הגדרות של מכונות - כולל להסתכל בנתונים בבסיס הנתונים ולעדכן אותם.

ריילווי תומכים במספר סביבות לכל פרויקט אז אתם יכולים להגדיר סביבת פרודקשן למשתמשים האמיתיים וסביבות פיתוח לכל מתכנת בצוות, והכל שוב בלחיצת כפתור.

3. עבודה מקומית דרך ה CLI שלהם

פיצ'ר אחרון ומדליק הוא החיבור למחשב המקומי - אם ניקח לדוגמה פרויקט שמכיל יישום Node.JS Express שמתחבר לבסיס נתונים, אז בפיתוח מקומי אתם לא רוצים להתקין את כל הכלים ואת בסיס הנתונים בנפרד, אלא אתם רוצים לעבוד ממש על המכונות שבענן כדי לקבל תמונה כמה שיותר מדויקת של מה שקורה.

ריילווי מאפשרים את זה עם לקוח ה CLI שלהם. התקנתי אותו עם:

npm i -g @railway/cli

ואחרי זה מתוך תיקיית הפרויקט (כן צריך לעשות clone לפרויקט בגיטהאב שהוא יוצר לכם), אני מפעיל railway link ואז railway run npm run dev. קצת מסורבל אבל התוצאה היא שהאפליקציה מתחברת לבסיס הנתונים בענן של ריילווי וכל העבודה בפיתוח נעשית מול בסיס הנתונים בענן שהוקם בסביבת הפיתוח.

סך הכל ריילווי מציע חווית פיתוח מאוד נוחה וקלה למי שרוצה לקבל Deployment מהיר ליישומי ווב, ובשילוב עם מסלול חינמי זאת הצעה שקשה לסרב לה.