• בלוג
  • חדש באתר: קורס TypeScript

חדש באתר: קורס TypeScript

19/12/2022

כמו הרבה טכנולוגיות, גם TypeScript לא היתה בשבילי אהבה ממבט ראשון. "מי צריך את זה?" שאלתי בזלזול, הרי אני אף פעם לא טועה בטיפוסים, וממילא באגים "אמיתיים" טייפסקריפט לא יצליח לתפוס. החשדנות שלי כלפי טייפסקריפט רק גברה ככל שהתחלתי לעבוד איתה - מצאתי את עצמי כותב הגדרות טיפוסים מסורבלות, ובטוח שטייפסקריפט הוא עוד מזימה שמטרתה לבזבז לי את הזמן במקום שאוכל להתקדם בקוד.

אחרי יותר משנתיים של עבודה בטייפסקריפט, אני מבין טוב את הטעות.

טייפסקריפט נכתבה כדי לתת למפתחים כלי עבודה טוב יותר לכתוב אפליקציות JavaScript. היא לא הולכת להפוך את JavaScript ל Java או ל C#, והיא לא הולכת להכניס שיטות עבודה "של אנשי בקאנד" לעולם הפרונט-אנד. היא בסך הכל נותנת לכם כלים טובים יותר לכתוב את ה JavaScript שאתם כבר מכירים, כדי שתוכלו לקודד מהר יותר ועם פחות הסחות דעת. אלה כמה מהפיצ'רים שלא חשבתי שאני בכלל צריך, אבל היום לא יכול בלעדיהם:

  1. השלמה אוטומטית של import-ים, כך שאני לא צריך לעצור ולהיזכר מאיזה קובץ מגיעה כל פונקציה.

  2. ריפקטורינג אוטומטי שאפשר לסמוך עליו, כך שאני לא צריך להיתקע עם שמות לא רלוונטיים לפונקציות או משתנים.

  3. השלמה אוטומטית אפקטיבית, גם כשאני משתמש בספריית קוד חדשה שאני עדיין לא מכיר בעל פה את ה API שלה.

ואחרי שלמדתי לעבוד נכון עם טייפסקריפט, גיליתי שה"מס" שאני משלם - כלומר כתיבת הגדרות הטיפוסים - הוא כמעט אפס. בעבודה נכונה, ובשימוש נכון ביכולות של טייפסקריפט, הטיפוסים כמעט כותבים את עצמם.

בקורס ריכזתי מסקנות משנתיים של עבודה עם טייפסקריפט, גם על פרויקטים שהצליחו וגם על פרויקטים שהסתבכו. בניגוד לתיעוד, שפשוט מראה לכם מה אפשר לעשות עם השפה, אני לקחתי כל יכולת לתוך Context של דוגמה או דוגמאות ספציפיות, שמראות איך ובאיזה מצבים היכולת הזאת תעזור לנו ואיזה בעיות כל פיצ'ר בא לפתור.

בין אם אתם צריכים להיכנס לפרויקט טייפסקריפט וחוששים לעשות טעויות, או אם אתם כבר עובדים בטייפסקריפט ומרגישים שהשפה לא נותנת לכם ערך מספיק גבוה, או אפילו אם אתם כבר אוהבים טייפסקריפט ורוצים לראות איך להשתמש בה בצורה יותר יעילה - הקורס הזה בשבילכם. זה הלינק עם סילבוס מלא, כל הפרטים וכמובן אם אתם מנויים יכולים ומוזמנים להתחיל לצפות כבר היום:

https://www.tocode.co.il/bundles/typescript