• בלוג
  • שידרוג וובפאק בתיקיית הדוגמאות בקורס ריאקט

שידרוג וובפאק בתיקיית הדוגמאות בקורס ריאקט

21/01/2023

אחד הדברים שאני אוהב בקורס ריאקט פה באתר הוא היצירה של פרויקט מאפס בכל הדוגמאות, כאשר לכל דוגמה יש קובץ webpack.config.js משלה. אני יודע שבעולם האמיתי הרבה פעמים תשתמשו ב vite או create-react-app כדי ליצור את תבנית הפרויקט, ואני אפילו מלמד את הכלים האלה במסגרת הקורס, אבל גם מאמין שכשהדוגמאות פשוטות ואפשר להיכנס לכל קבצי ההגדרות ולהבין מה כל שורה שם זה עוזר להבין איך דברים עובדים.

(ולא, אתם כנראה לא תצליחו להיכנס לכל קבצי ההגדרות של create-react-app כשאתם רק מתחילים את הדרך בריאקט. אבל עם קובץ וובפאק של 20 שורות אני מאמין שתסתדרו).

מה שלא מאוד חשוב לצורך לימוד ריאקט זה הגירסה של וובפאק. פרויקט הדוגמה השתמש ב webpack 4 כי זה מה שהיה באותו זמן שכתבתי אותו. אחד היתרונות בכתיבת קבצי הגדרות פרויקט מאפס זה שהם מספיק פשוטים כדי לשרוד את פגעי הזמן. או לפחות את חלק מפגעי הזמן.

לאחרונה גיליתי בדרך הקשה ש Node הוסיפו משהו שהתנגש עם webpack 4, זה שבר כמה דברים ב create-react-app וכן גם את הגדרות הפרויקט הקטנות שלי. יש פרטים בקישור הזה. בכל מקרה כשדברים נשברים זאת תמיד הזדמנות טובה לשדרג.

עבור כל הפרויקטים בתיקיית הדוגמאות השינוי היחיד שהיה משמעותי בקובץ ההגדרות היה שינוי האוביקט:

devServer: {
  overlay: true,
},

ל:

devServer: {
  client: {
    overlay: true,
  }
},

בפרויקטים יותר גדולים וקבצי הגדרות יותר מסובכים כנראה שתצטרכו לעבוד יותר קשה. מדריך מפורט לשידרוג קבצי הגדרות וובפאק מ-4 ל-5 אפשר למצוא בקישור הזה.

זה עדיין משאיר אותנו עם קורס Webpack שלם פה באתר שמלמד וובפאק 4. עוד נצטרך לעבור ולשדרג גם את כל הדוגמאות שם.

בכל מקרה אם אתם בקורס ריאקט פשוט תורידו מחדש את תיקיית הדוגמאות ותקבלו גירסה חדשה נוצצת ועובדת עם ה webpack החדש.