ארגונומיקה

10/03/2023

ארגונומיקה היא המדע העוסק בחקר הממשק בין בני האדם לסביבה. אנחנו מכירים את המונח כי דברים ארגונומיים אמורים להיות יותר ידידותיים לאיך שהגוף בנוי, כך מקלדת ארגונומית תהיה נוחה יותר להקלדה וכסא ארגונומי יהיה טוב יותר לגב.

אפשר ליישם את המונח ארגונומי גם על ספריות וכלי פיתוח ואז לדבר על הארגונומיקה של ספריית קוד מסוימת או שפת תכנות מסוימת, ולחפש ספריות קוד ושפות תכנות שיהיו "טובות יותר" עבור המתכנתים. הבעיה ביישום כזה היא שבעוד שהגוף של אנשים בנוי פחות או יותר אותו דבר, בשפות תכנות וכלים הידע והניסיון הקודם שלנו וגם הדבר אותו אנחנו בונים משפיעים מאוד על הארגונומיקה.

המפתחים שכותבים את Visual Studio נדרשים ליכולות שונות ולכלים שונים מאשר מפתחות הבונות משחק מחשב ואלה יצטרכו יכולות שונות ממפתחים הבונים יישום Saas. עם ההבדל הזה בראש כדאי ללכת לקרוא את הדיון המרתק בין דוד בוב לקייסי מורטורי בקישור: https://github.com/unclebob/cmuratori-discussion/blob/main/cleancodeqa.md

לפני שאנחנו מחפשים את כלי הפיתוח הטובים ביותר ושיטות העבודה הטובות ביותר, בואו נחפש קודם לענות על שאלות כמו "מה אנחנו בונים", "מי הגיבורים שלנו", "איזה סוג אנשים אנחנו רוצים לגייס" ו"איפה המוצר שלנו יהיה בעוד 5 שנים". הבנה טובה של המוצר היא המפתח להבנה טובה של הארגונומיקה ולבניית תשתית ארגונית שתתאים לכם ולצוות שלכם.