קפיצה גדולה מדי

15/04/2023

יש משהו מאכזב בהבנה שהקפיצה שניסית לקחת גדולה מדי וכדאי להתקדם בצעדים קטנים יותר.

אולי תכננת לקחת קורס אונליין ומיד למצוא עבודה. הרי הבנת את כל מה שהראו בשיעורי הוידאו וגם הצלחת לפתור את התרגילים, אז מה הבעיה? למה אף אחד לא חוזר אלייך?

אולי תכננת לבנות מוצר ויש לך הרבה רעיונות וחלומות לאיך המוצר צריך להיראות ולעבוד, אבל כשאתה מתחיל לכתוב את הקוד אתה מגלה שכל בלוק שאתה מוסיף רק שובר דברים ישנים. שדברים פשוט לא מתחברים כמו שצריכים להתחבר והמוצר לא מייצר את האפקט שרצית. או יותר גרוע, אולי אתה אפילו לא מצליח להתקדם לבניית מוצר כי אתה כל הזמן נתקע על דברים קטנים בדרך.

קפיצות גדולות הן חשובות וקסומות כשהן מצליחות. אבל כשהן לא מצליחות זה גם בסדר. אפילו מצוין. גילית שיש לך חלום. גילית שיש דבר ששווה להתאמץ בשבילו. עכשיו רק נשאר למצוא את הצעדים הנכונים כדי להגיע לשם. וכן אולי זה אומר לבנות עוד מוצר קטן לפני שמתחילים לשלוח קורות חיים. אולי להשתתף תקופה בפרויקט קוד פתוח או לבנות משהו בהתנדבות. אולי לפני שממשיכים לבנות מוצר כדאי לקחת עוד קורס על הטכנולוגיה כדי להבין איך להשתמש בה טוב יותר, או לבנות מוצר קטן יותר כדי להבין טוב יותר את קהל היעד. אפשר עדיין להגיע ליעד, פשוט צריך למצוא דרך מתאימה יותר.