• בלוג
  • גיט add הכל הוא הרגל רע

גיט add הכל הוא הרגל רע

03/04/2023

פותח בראנץ, כותב קוד, בודק שהכל עובד, עושה קומיט, מגלה טעות, מתקן, שוב מוסיף הכל וקומיט, כותב בדיקה אוטומטית, מגלה עוד שתי טעויות, מתקן וקומיט.

אם התיאור הזה נשמע לכם מוכר זה זמן טוב לעצור, או לפחות להתעכב על השלב "עושה קומיט".

במהלך הפיתוח ובמיוחד בתוך רצף עבודה מאוד מפתה להשתמש בפקודות:

$ git add .
$ git commit

או בגירסה המתונה יותר git commit -a. הבעיה בשתי הגירסאות נובעת משילוב שני גורמים:

  1. קומיטים ספונטניים נוטים לכלול שינויים שקשורים למספר נושאים. כשאותו קומיט מכיל שינויים במספר נושאים אנחנו רואים הודעות קומיט מורכבות (במקרה הטוב) או התעלמות משינויים קטנים במקרה הנפוץ. דוגמה קלה היא כשבמהלך העבודה על פיצ'ר מגלים שגיאת כתיב בקובץ לא-קשור-בכלל.

  2. הרבה פעולות של גיט עובדות ברמת קומיט וכשהקומיטים לא מדויקים אנחנו מפסידים. בדוגמת תיקון שגיאת הכתיב, אם בעתיד ארצה לעשות revert לקומיט הזה אני מוותר גם על תיקון שגיאת הכתיב. אם אני צריך את תיקון האיות גם בענף אחר אני עכשיו צריך לקחת ב cherry pick גם את השינוי הגדול יותר.

מה עושים במקום? האפשרות המועדפת עליי היא להפעיל git status ו git diff לפני שמתחילים להכניס דברים לקומיט, ואז להכניס את השינויים לקומיט בצורה מבוקרת - או באמצעות הוספת קבצים מלאים או אפילו באמצעות git add -i שמאפשר לבחור איזה שורות בקובץ צריכות להיכנס לקומיט.

הכנסה מבוקרת של שינויים לקומיטים מייצרת קומיטים נקיים יותר ותחסוך לחברים שלכם התמודדות עם חצאי שינויים שבמקרה נכנסו לקומיט ששיתפתם.