• בלוג
  • הטעות שכולם עושים

הטעות שכולם עושים

24/04/2023

"שתפו את הקוד" אנשים אומרים, "השתתפו בפרויקט קוד פתוח" הם ממליצים, ציידי הראשים יסתכלו לך בגיטהאב וישתכנעו שיש פה ראש ששווה לצוד.

אז הלכת לקודד איזה ספריית קוד פתוח שתשנה את העולם, וכמובן שאחרי שלושה חודשים יש שם בקושי שניים וחצי משתמשים.

וניסית לתרום קוד לפרויקט קוד פתוח קיים, רק בשביל לגלות שהתרומה שלך כל הזמן מקבלת ריג'קטים או שהתקבלה והפכה לטיפה בים של תרומות אחרות.

ואולי אפילו הצלחת להתמיד בזה חודש, שלושה חודשים, שנה. אבל ציידי הראשים עדיין לא מתקשרים. אפילו לא איזה הודעה בלינקדאין.

נו, אם כל כך הרבה זמן אני בגיטהאב ועדיין לא באו לצוד אותי - אולי השיטה הזאת לא עובדת? אולי היא לא בשבילי? אולי הגיע הזמן להפסיק?

וזו הטעות הגדולה שכולם עושים.

לוקח שנים לייצר את השינוי שיגרום לעולם לשים לב אליך. לוקח שנים לייצר פרויקט מספיק טוב כדי שאנשים ירצו להשתמש בו או לשתף אותו. לוקח שנים לייצר פרופיל גיטהאב מספיק מרשים, או תיק עבודות מספיק מרשים, ולצבור את כל הניסיון הדרוש כדי באמת להתקבל לכל עבודה. אם ההתמדה שלנו בעשייה תלויה בתוצאות לא נצליח ליצור את האפקט, כי התוצאות מגיעות רק אחרי הרבה מאוד השקעה.

הדרך להגיע לשם, כמו בכל שינוי גדול בחיים, היא להסתכל על השינוי ועל הבן אדם שאנחנו רוצים להיות הרבה לפני שמסתכלים על התוצאות. כשנצליח להפוך את פרויקט הקוד הפתוח שבחרנו לחלק משמעותי מהחיים שלנו, כשנצליח לתרום קוד בלי לחשוב על מי שמסתכל ומה התוצאה, רק אז יהיה לנו את הכח להתמיד לאורך שנים וגם להגיע בסוף לתוצאות.