מה כח העל שלך?

16/05/2023

העולם מעצבן, זה בטוח.

הג'וניור שאיתך בצוות שעדיין לא למד לכתוב קוד בלי באגים. הארכיטקטית ששכחה את העולם האמיתי ורק מוסיפה סיבוכיות בלי להבין את ההשלכות. מנהל הפיתוח שקובע לוחות זמנים לא הגיוניים כאילו אתה לפחות Chat GPT4. ואנשי המכירות שהבטיחו אינסוף פיצ'רים לא קיימים שעכשיו אתה צריך לפתח.

העולם מעצבן. אבל לקטר לא ממש עוזר.

טריק פשוט שכן יכול לעזור הוא להפוך את הבעיה ולשאול "מה כח העל שלי שבזכותו אני מצליח להתמודד טוב יותר מכולם עם העולם? ואיך אוכל להשתמש בו כדי להתמודד עם האתגרים המעצבנים שנמצאים עכשיו אצלי על השולחן?"

אולי את לומדת יותר מהר מכל האחרים בצוות. תוכלי להשתמש בכח העל הזה כדי לשלב ספריות קוד חדשות שיעזרו לפתור בעיות מהר יותר.

אולי אתה רואה דברים שאחרים לא רואים. תוכל להשתמש בכח העל הזה כדי לזהות באגים כבר בשלב ה Design ולתקן את הארכיטקטית, או לראות דרך קיצור שתעזור לספק ללקוחות את הפיצ'רים שהובטחו להם בפחות עבודה.

כשאני מתחיל עם כח העל שלי אני מרוויח פעמיים: אני גם מקבל מוטיבציה להתמודד טוב יותר עם אתגרים (כי עכשיו המשחק הוא למצוא איך כח העל שלי יעזור להתמודד עם האתגר), וגם מתרכז בשיפור אותו כח. התוצאה היא אפקט כדור שלג - ככל שאני משקיע יותר במיומנות היא מתחזקת, וכך משתלם יותר להשתמש בה.