זה שיודע הכל

20/05/2023

כשזה שיודע הכל משאיר הערות על ה PR שלך, את יכולה לשמוע את הזלזול מתוך התגובה הכתובה שלו. סיכוי טוב שאחרי כל התיקונים תגיעו לגירסה קצת יותר יעילה והרבה יותר מסובכת (שבכלל לא נראית כמו מה שהתכוונת לכתוב).

המנגנונים שכתב זה שיודע הכל מפעילים את ליבת המערכת, אבל כל ניסיון להשתמש בהם בלי עזרתו איכשהו ייקח שבועיים וישבור את ה JDSL.

כשזה שיודע הכל מגיע לפגישה שאת מוזמנת אליה, את יודעת שהוא הולך להציע אינסוף רעיונות מתוחכמים שיישמעו ממש הגיוניים באותו רגע, אבל בניסיון לקודד אותם הכל נשבר. אל תדאגי, הוא כבר ימצא איך להסביר שהבעיה היא במימוש והרעיון היה ממש מעולה.

ואם בטעות זה שיודע הכל קצת משועמם ובא להקשיב לקורס שאת מעבירה, הוא ימצא מקום טוב בשורה הראשונה. לא כדי ללמוד (הוא כבר יודע הכל), אלא כדי להראות לכולם כמה המרצה גרועה וכמה הוא יודע את החומר טוב יותר.

הכלים שלנו להתמודד עם אלה שיודעים הכל הם ביטחון עצמי וידע. לא בשביל לשכנע אותו שיקשיב (הוא לא), אלא בשביל לבנות קוד ומנגנונים טובים חדשים, שיתאימו ליותר אנשים ויהיה יותר קל להבין ולעבוד איתם. אם זה אפשרי במקום הנוכחי זה מצוין, ואם לא זה גם בסדר. יש אינסוף ארגונים טובים יותר שלא מתבססים על קסמים של נינג'ות.