• בלוג
  • ומה אם לא תהיה לי עבודה?

ומה אם לא תהיה לי עבודה?

19/06/2023

רק המחשבה לעבור משכיר לעצמאי יכולה להיות מטלטלת, שלא לדבר על העשייה עצמה. אבל הפחד הכי פופולרי הולך משהו כמו "מה אם אני לא טוב כמו שאני חושב", או בניסוחים החברים שלו-

"מה אם לא אמצא לקוחות?"

"מה אם הלקוחות שאמצא לא ירצו לשלם?"

"מה אם ארוויח הרבה פחות ממה שאני רגילה להרוויח היום?"

"מה אם אצטרך לעשות משהו שונה ממה שקיוויתי שאעשה?"

"ומה אם לא אצליח לעשות דברים אחרת?"

"מה אם הרעיון שלי לא כזה טוב?"

"מה אם לא אמצא משקיע?"

אלה שאלות טובות. לי לקח הרבה שנים לקבל את זה שיהיה בסדר. לקבל את זה שאולי עכשיו אין לקוחות אבל יהיו בעתיד. שאולי עכשיו משלמים קצת פחות ובעתיד ישלמו קצת יותר. שאולי עכשיו מרוויחים קצת פחות אבל בעתיד אולי ארוויח יותר. שאולי עכשיו אני עושה משהו שונה ממה שקיוויתי לעשות, ויכול להיות שאלמד לאהוב את זה או שבעתיד יהיו שוב הזדמנויות לעשות את מה שכן רציתי. שגם אם עכשיו משהו לא מצליח אולי בפעם הבאה זה יצליח טוב יותר. שגם אם הרעיון שלי כרגע לא כזה טוב אפשר לשפר אותו. ושזה בסדר להמשיך לפתח דברים גם בלי משקיע, גם בערב, וגם אם בסוף הם לא יהפכו לפייסבוק הבא.

הדרך להתגבר על הפחד היא לא לשים אותו בצד, אלא בדיוק להיפך. לתת לו את המקום. לקבל אותו. לרקוד איתו. ברור שזה מפחיד, אחרת היית עושה את זה הרבה קודם. ברור שזה מפחיד, אחרת זה לא היה מעניין.

מדהים לחשוב שאנחנו מוכנים להירשם לשלוש או ארבע שנים באוניברסיטה או לצאת לטיול של שנה במזרח בלי לחשוב פעמיים, אבל אוכלים סרט לפני שנותנים לעצמנו חצי שנה או שנה לחלום על רעיון ולנסות לבנות אותו. יהיה בסדר, רוב הסיכויים שזה יצליח, וגם אם לא - לא מתים מהניסיון.

זמן לצאת לרקוד.