• בלוג
  • הסוד לצאת מהמינוס

הסוד לצאת מהמינוס

22/07/2023

הבעיה עם "לחיות על הקצה" או "לנצל כל רגע פנוי" היא שכל אירוע לא צפוי, לא משנה כמה קטן, יכול להיות מטלטל. זה נכון בכסף (מאיפה אני אביא עכשיו אלפיים ש"ח לתקן את האוטו) כמו שזה נכון בזמן (מאיפה אני אמצא עכשיו את הזמן לבנות פיתרון נכון).

הבעיה השניה במצב כזה היא שקשה לראות איך יוצאים ממנו. בחיים במינוס נראה שהדבר היחיד שיעזור הוא להגדיל הכנסות. זה אפשרי אבל קשה מאוד כשמדובר בכסף, ואפילו יותר קשה כשמדובר בזמן.

הסוד לצאת מהמינוס (בכסף, בזמן) הוא דווקא להסתכל על הצד השני ולהקטין הוצאות. האתגר כאן הוא שהקטנת הוצאות משמעותית מחייבת שינוי בסגנון חיים, מחייבת לוותר על דברים.

אם כל חודש הוצאתי אלף ש"ח פחות, הצלחתי לחסוך את הכסף הזה ולמצוא בקלות אלפיים ש"ח לתקן את האוטו כשהוא יתקלקל בפתאומיות.

ואם בכל גירסה בניתי שני פיצ'רים פחות, אוכל לנצל את הזמן העודף שיש לי עד הדד-ליין כדי להכניס שיפורים בקוד ובתשתית, ולהתמודד עם שידרוגים לא צפויים של התלויות שלי.

האתגר הוא להתמודד עם תחושת ההחמצה והדאגה. חשוב לזכור שאם הפרויקט ייכשל זה לא בגלל שני פיצ'רים פחות בגירסה (פרויקטים הצליחו עם הרבה פחות פיצ'רים) ורוב הקשיים בחיים לא ייפתרו באמצעות בזבוז של עוד אלף ש"ח בחודש. מצד שני, חיים עם עודף המאפשר להתמודד עם אתגרים לא צפויים בדרך יכולים לספק תשתית הרבה יותר טובה להצלחה ולאושר.