• בלוג
  • הפרויקט שלא פורסם

הפרויקט שלא פורסם

06/08/2023

הפרויקט שלא פורסם התחיל עם רעיון טוב והמשיך עם קוד שלא הכי עבד אבל כן הראה איזושהי יכולת. אחרי זה הפרויקט שלא פורסם נשלח לכמה חברים והם לא התלהבו (כי קשה לבנות משהו מלהיב, כי היו באגים, כי יש אינסוף שעות של שיוף לפני שאנשים יוכלו להתלהב ממשהו) ואז לא היה ברור איך להמשיך.

להמשיך לעבוד עליו אחרי שאף אחד לא התלהב? בשביל מה? לא עדיף להתרכז בדברים שיש להם ערך?

הפרויקט שלא פורסם נגנז הבעיה שהוא היה צריך לפתור הפסיקה להיות מעניינת, או לפחות עברה להיות הרבה פחות מעניינת ממה שהיתה בהתחלה. כי אולי לפני שנתיים חשבת שיהיה מדליק לייצר הכנסה פאסיבית דרך פרויקט, אבל עכשיו כבר מצאת עבודה שמשלמת הרבה יותר ממה שהפרויקט היה יכול להכניס והבעיה כבר לא רלוונטית. אולי לפני שנה חשבת שחייבים JavaScript Framework טוב יותר מריאקט, אבל היום כבר הבנת שעם כל החסרונות בשילוב עם TypeScript ריאקט דווקא נותנת פיתרון מספיק טוב. אולי לפני שנתיים חשבת שחייבים תוכנה שתעזור לנהל את ההוצאות בבית, אבל מאז המחירים ירדו ויוקר המחיה נפתר מעצמו (או שלא...).

נמאס לכם לגנוז פרויקטים? תתחילו בלחפש בעיות יותר מעניינות. כל עוד הבעיה עדיין רלוונטית, פרויקט לא מספיק מעניין הוא בסך הכל ניסיון כושל אחד לפתור אותה והזדמנות ל Pivot.