מה עבד לך?

27/08/2023

אם תשאלו חברים שעושים משהו שגם אתם רוצים לעשות איך הם עשו את זה, לכל אחד תהיה תשובה אחרת - חבר אחד למד ספרדית דרך טיול בדרום אמריקה, חברה אחרת למדה עם ספר שממש ממליצה עליו, עוד חבר לומד באינטרנט עם מורה ואחר דרך צפיה בסדרות וסרטים מדובבים. וככל שיש יותר אפשרויות כך יש יותר שילובים, אחד לומד עם אפליקציה וספרים ואחרת עם מוזיקה וטיולים.

בניסיון למצוא את ״הנוסחה המושלמת״ ללימודים (הנוסחה של בית ספר, הנוסחה של ״מורה מלמד כולם מקשיבים״, הנוסחה של מבחנים ועבודות, של ציונים ואם לא תצליח לא תתקבל לאוניברסיטה), קל לראות שהנוסחה המושלמת לא עובדת להרבה מאוד אנשים. קל לראות שבעצם אין נוסחה מושלמת. לא ללימודי שפה ולא ללימודי תכנות.

המטרה של ללכת לחפש אנשים שעשו את השינוי שאתם רוצים לעשות ולשאול ״מה עבד לך?״ היא לא להעתיק שיטות, כי השיטה שעבדה להם לא תעבוד לנו. יותר נכון שהמטרה היא אינטגרציה, לקחת חלקים מכל שיטה ולבנות שיטה חדשה שתעבוד לכם.

ומיטיבי לכת ידעו לשים לב שגם את הקריטריונים של ״מה עבד לך״ אנחנו בוחרים. שאפשר ללמוד תכנות כדי לבנות פרויקט צד או לקחת קצת עבודות פרילאנס או לעבוד בגוגל או לקרוא ולכתוב מאמרים מקצועיים או לפתור שאלות בפרויקט אוילר. כל מטרה באה עם קריטריונים שונים, שעוזרים לנו להבין אם אנחנו בכיוון. שיטת לימוד שתעזור לך להתקבל לעבודה בגוגל היא לא אותה שיטה שתעזור לך לבנות פרויקט צד שיככב באינדיהאקרס.

״מה עבד לך?. אולי חלק מזה יעבוד גם לי (ואולי לא, וזה גם בסדר).״