משולש האימה

11/08/2023

אני רוצה לעשות תפקיד משמעותי ולהרוויח הרבה כסף, אז כנראה שאצטרך לעבוד המון שעות.

אני צריך את הזמן בשביל להיות עם המשפחה אבל לא רוצה להתפשר על השכר, אז כנראה שאצטרך להתפשר על העניין בתפקיד.

אני רוצה יותר זמן פנוי אבל לא על חשבון תחושת המשמעות, אז כנראה שאצטרך להרוויח פחות.

יש הרבה דרכים לסובב את האמונה הזו שנקראת "משולש האימה", אבל בגדול היא אומרת שבעבודה אפשר לקבל "כסף", "זמן פנוי" ו-"תחושת משמעות" ואנחנו צריכים לבחור 2 מתוך ה-3.

כמובן שכשיש לנו את משולש האימה בראש הוא הופך לנבואה שמגשימה את עצמה והמוח אלוף בלמצוא ראיות כדי להצדיק את הדברים שהוא כבר חושב. לכן בשביל לקבל את שלושת הדברים במשולש, צריכים קודם לשבור את המחסום הפנימי.

דרך אחת לחשוב על זה היא לשים לב שיש אנשים יותר ופחות פרודוקטיביים, וגם אנחנו בתקופות שונות בחיים היינו יותר או פחות פרודוקטיביים. היו פעמים שבמעט זמן הצלחת לעשות שינוי גדול בפרויקט, ופעמים אחרות שעבדת על משהו שבועות וחודשים עם תחושה של להיתקע במקום. אנשים שהצליחו לעשות משהו בעל משמעות בדרך כלל ניסו (והצליחו) לעשות יותר מדבר אחד כזה בתקופת החיים שלהם.

ועם זה אנחנו יכולים לארגן מחדש את משולש האימה - הקודקוד המוביל הוא עבודה בעלת משמעות, עבודה בה אנחנו משפרים ובונים דברים טובים יותר, בתוך האילוצים ומסגרת הזמן שיש לנו. שני הצירים האחרים (כסף ושעות) מושפעים מהפרודוקטיביות, או המיומנות שלנו. ככל שהעבודה שלי היא בעלת משמעות, ואני עושה אותה במיומנות גבוהה יותר, כך אני יכול בפחות שעות להגיע לתוצאות טובות יותר וגם להרוויח יותר.