אף פעם לא קרה לי

23/09/2023

כשמישהו מקטר על בעיה בכלי או שיטת עבודה מסוימת שאנחנו אוהבים, מאוד מפתה לנפנף אותו עם איזה "לי זה אף פעם לא קרה" או "אולי אתה עובד עם גירסה ישנה". גישה כזאת לא עוזרת לא לחבר ולא לנו. החבר יקבל את הרושם שאולי הכלי הזה לא בשבילו, ואנחנו נפסיד הזדמנות ללמידה.

סקרנות היא גישה טובה יותר.

בוא תראה לי,

באיזה גירסאות אתה משתמש?

יש לך פרויקט דוגמה קטן?

למה בחרת להשתמש בכלי בצורה הזאת?

לפעמים כשיהיה לי מספיק מידע על הבעיה אני אוכל מיד לעזור לחבר להבין את הכלי, משהו כמו "בשביל לקבל תוצאות טובות עם Micro Services מאוד עוזר לוודא שאפשר להעלות גירסה בסרביס אחד בלי להשפיע על הסרביסים האחרים. תראה פה אם תארגן מחדש את הסרביסים תוכל לבטל את התלות".

במקרים אחרים השאלה של החבר משאירה אותי מופתע. בסיפור של המייקרו סרביסס אני יכול להסתכל על הארכיטקטורה והאתגרים ואולי לא יהיה לי רעיון מיידי איך לפתור את הפלונטר, או אפילו למה דברים נשברו. פה אני מזהה הזדמנות ללמידה. שווה להוסיף שעם כל האהבה לכלי AI, הם לא תמיד יעילים במצבים האלה. הם לא יודעים מספיק טוב לתשאל והרבה פעמים יציעו פיתרון לבעיה שאתם מתארים, במקום לעזור לכם לראות את הבעיה בצורה נכונה. בעבודה איתם במקום לתאר את הבעיה נסו לשאול מהם ה Best Practices וה Common Pitfalls בשימוש בכלי. וכן גם חיפוש כללי יותר בגוגל יכול לעזור.