• בלוג
  • איך למנוע באגים (שאלה של גישה)

איך למנוע באגים (שאלה של גישה)

27/11/2023

דרך אחת לייצר פחות באגים היא לבנות מנגנונים נוגדי באגים - לדוגמה בדיקות אוטומטיות, שימוש ב Strong Types, שילוב בודקי תוכנה בתהליך הפיתוח ותוספת הכשרות לצוות.

דרך אחרת היא לזהות ולהעניש אנשים שמייצרים באגים. ו"עונש" כאן יכול להיות Shaming פומבי, אבל גם יכול להיות לאלץ אותם לעבוד שעות נוספות כדי לתקן את הבאגים (מה שבטעות נקרא Code Ownership).

הבעיה שמה שגורם לאנשים לתמוך בדרך מסוימת לא מבוסס על מדד אוביקטיבי. מי שחושבת שהיא "טובה מדי בשביל להגדיר טיפוסים" או "כותבת בלי באגים" לא תשתכנע מאיזה סיפור על חברה שהצליחה להוריד את כמות הבאגים בעזרת מעבר ל TypeScript, כי היא בטוחה שהבעיה היא באנשים ועדיף היה לגייס מתכנתים "טובים יותר". וגם להיפך, מי שבטוחה שתרבות עבודה ומנגנונים הם הדרך לכתוב קוד טוב יותר לא תשתכנע מאיזה סיפור על חברה שהצליחה לכתוב קוד יותר טוב כשהפסיקו לכתוב בדיקות, כי היא תסביר לעצמה שאולי לאנשים שעובדים שם זה התאים אבל אצלה בצוות זה לא יעבוד.

ואם אי אפשר לשכנע נשאר לנו רק לבחור. להבין איזה דרך מתאימה יותר עבורי, איך אני רוצה לעבוד, ולחפש פרויקט שזו תרבות העבודה בו. "תרבות העבודה כאן לא מתאימה לי" זו אחת הסיבות המוצדקות לחפש עבודה חדשה.