• בלוג
  • אתגרים או תירוצים

אתגרים או תירוצים

12/01/2024

שנה חדשה, פרויקטים חדשים, חלומות חדשים, אבל כשהחלומות האלה מתחילים להיתקל בקשיים יש לנו שתי אסטרטגיות תגובה-

  1. אפשר להתייחס לקושי החדש בתור אתגר ולנסות להתקדם למרות הקושי. גם אם דברים לא יקרו כמו שתכננתי בהתחלה, אני עדיין יכול לעשות את הכי טוב שלי.

  2. אפשר להתייחס לקושי החדש בתור תירוץ, ולהסביר לעצמי ולעולם למה אי אפשר להגשים את החלום.

דוגמה פשוטה היא מתכנתת שכבר כמה שנים לא מספיק מרוצה מהעבודה שלה, לא מרגישה שהיא מתפתחת ותכל'ס כשמסתכלת אחורה לא קרה שום דבר מעניין מקצועית באותן שנים. כאילו כל השנים האלה התאחדו לשנה אחת ארוכה אבל שעברה כהרף עין, בתחושה שאני בקושי יומיים במקום הזה למרות שאני שם כבר כמה שנים.

אותה מתכנתת עשויה להחליט לנצל את השנה החדשה ולחפש עבודה חדשה, אבל אז מהר מאוד היא תגלה שהטכנולוגיה רצה קדימה, העולם כבר לא איפה שהיה לפני 3 שנים וכבר אין לה יותר מדי הזדמנויות. הקושי הזה יכול להיות תירוץ - ידעתי שאני לא מספיק טובה, טוב ציפור אחת ביד, בשביל מה לשבור משהו שעובד, מה חשבתי לעצמי וסך הכל יש המון אנשים שחולמים להיות במקום שלי אז אין לי זכות לקטר, וככה אפשר להעביר עוד שנה, שנתיים ואפילו יותר.

או שאפשר להתייחס לקושי בתור אתגר - ברור שאני לא מעודכנת טכנולוגית, שלוש שנים אני תקועה באותה עבודה ללא אופק. בשביל לחפש כמו שצריך אצטרך לרדת לחצי משרה ולהשקיע את הזמן שהתפנה בלימודים, וכן ברור שאצטרך להסתדר עם פחות כסף מה שישפיע על היום יום שלי. אני שמחה לעשות את הוויתורים כדי שהשנה הזאת תהיה מיוחדת עבורי.

האם זה יצליח? תלוי בהגדרה שלנו ל"יצליח". אי אפשר לדעת מראש מה יהיו התוצאות החיצוניות של המעשים, אבל אפשר להיות בטוחים שכשאנחנו בוחרים להתמודד עם אתגרים וללכת אחרי החלומות למרות הקשיים השנה הזאת תהיה מיוחדת וחשובה.